کنترل بیماری تب برفکی مبتنی بر شناخت کامل از بیماری است

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
  • بازدید : ۳۱۰
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: شناخت کامل از بیماری تب برفکی از نظر فنی و علمی در آذربایجان شرقی مورد تاکید است.
داریوش جهان پیما با اشاره به اینکه شناخت کامل از بیماری تب برفکی از نظر فنی و علمی در آذربایجان شرقی مورد تاکید است، اظهار داشت: در اختیار داشتن کامل و آنلاین به آخرین و به‌روز ترین آمار و اطلاعات و راهبردهای جهانی در خصوص بیماری تب برفکی مهم و حائز اهمیت است.
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور افزود: چالش فعلی ما منطبق نبودن اطلاعات و آمارها با شرایط و امکانات موجود کشور برای مقابله این بیماری است.
وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد سامانه پرورشی دام در کشور به صورت سنتی است، گفت: نحوه قرنطینه دام ها، انتقال دام و بهداشت میادین فروش دام های زنده از جمله مسائلی هستند که می تواند با رعایت تک تک این ها در کنترل و مهار بیماری تب برفکی نقش موثری داشته باشد.
جهان پیما، آموزش دامداران و فعالین حوزه دامی و اطلاع رسانی به موقع را از دیگر راهکارهای کنترل بیماری تب برفکی در آذربایجان شرقی عنوان کرد و بیان داشت: تامین منابع مالی برای تولید واکسن های تب برفکی توسط شرکت ها تولید کننده واکسن و تامین واکسن های مورد نیاز نیز در کنترل و مهار تب برفکی مهم به نظر می رسد.
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به سازمان دامپزشکی نمی تواند پاسخگوی مشکلات باشد، خاطرنشان کرد: مهم تر اینکه اعتبارات تخصیص یافته به سازمان دامپزشکی و مسئولیت ها هیچ تناسبی با هم ندارند.

خبرگزاری مهر – 96/12/5

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.