برنامه جهاد کشاورزی کاهش مصرف سم به ۴۰ لیتر در هکتار است

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
  • بازدید : ۶۳۹
رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حوزه عملیات سمپاشی در کشور، سیاست وزارت جهاد کشاورزی کاهش مصرف محلول سم در هکتار از میانگین ۴۰۰ لیتر به یک دهم این رقم یعنی ۴۰ لیتر در هکتار است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کامبیز عباسی امروز در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی مکانیزاسیون کشاورزی در تهران گفت: قبلاً 400 لیتر محلول سم در هکتار مصرف می‌شد،‌ اما با استفاده از سمپاش توربین‌های زراعی این میزان را به 200 لیتر در هر هکتار کاهش دادیم که تلاش داریم باز هم آن را کاهش دهیم.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از سیاست‌های ما این است که با مناسب شدن سرعت عملیات سمپاشی و افزایش روش عرض بوم‌ها، شاهد لهیدگی محصولات تولیدی نباشیم.
عباسی ادامه داد: این بدان معنی است که بوم‌هایی که در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرند، بین مضارب ۶ ، ۸ تا ۱۲ هستند و سعی داریم آن را به بیش از 30 متر برسانیم تا با یک بار تردد ماشین بتوانیم سطح و حجم وسیعی را سمپاشی کنیم.
وی اضافه کرد: یکی از این سمپاشی‌ها، سمپاش پنج هزار لیتری است که توسط تولیدکننده داخلی در حال تولید است.
وی اضافه کرد: یکی از روشهای ما سمپاشی 5 هزار لیتری است که توسط تولیدکنندگان داخلی در حال تولید و روش دیگر آن است که سمپاشی به جای آن که با یک نازل انجام با نازل‌های متعددی این کار به صورت جداگانه انجام شود.
رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از کشاورزان برای استفاده از فناوریهای نوین حمایت می‌کنیم، گفت: برای بهره‌گیری کشاورزها از روشهای نوین که برای تجهیزات کشاورزی و روشهای آبیاری اعطا می‌شود، اعتباری تسهیلاتی دیگری برای فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی با کارمزد 4 تا 6 درصد اعطا می‌شود.
وی گفت: ماشین‌آلات خارجی 4 برابر ماشین‌آلات داخلی قیمت دارند و ما با پیشرفتی که در تولید این محصولات داشتیم، توانستیم نیاز کشاورزان با قیمت‌های کمتری تامین کنیم.

خبرگزاری فارس – 96/12/5

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.