ورود سامانه بارشی تازه به کشور از جمعه

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
  • بازدید : ۳۳۱
در دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و سواحل عمان به سبب وزش باد شدید مواج است؛ از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و مناطقی در غرب کشور، رشد ابر، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، امروز سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال است و سبب ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت شده است.
بعدازظهر امروز با گذر موج تراز میانی جو در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های غربی و مرکزی البرز‌ رشد ابر و رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و امروز هوای سرد در نیمه شرقی کشور ماندگار است.
روز پنج‌شنبه فقط در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی در ساعات بعدازظهر رشد ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو نسبتاً پایدار است و روند افزایش دما خواهیم داشت که افزایش دما از بعدازظهر پنج‌شنبه تا اواسط وقت روز جمعه در استان‌های ساحلی خزر حدود 10 تا 12 درجه خواهد بود.
از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و مناطقی در غرب کشور رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
بعدازظهر جمعه در جنوب غرب و مناطقی از غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گردوخاک و کاهش دید همراه است.
در دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و سواحل عمان به سبب وزش باد شدید مواج است.
آسمان تهران روز آینده‌ کمی ابری است و روز جمعه نیز نیمه‌ابری در بعدازظهر افزایش ابر، به تدریج رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 19 و 11 درجه خواهد بود.
روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 24 فروردین ماه سال جاری، 104.6 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 182 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 42.5 درصد کمتر از بارش سال گذشته است؛ بیشترین میزان بارش در هفته بیست و چهارم سال زراعی متعلق به منطقه ایوان در استان ایلام به میزان 73.4 میلی‌متر و سردترین منطقه اردبیل با دمای 5.2 درجه زیر صفر بوده است.

خبرگزاری فارس – 97/1/30

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.