واردات تخم مرغ از سرگرفته شد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
  • بازدید : ۳۷۱
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد: برای تنظیم بازار، مجوز واردات تخم مرغ از ترکیه دوباره صادر شد.
حمید ورناصری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بخش خصوصی در صورت تمایل می تواند برحسب نیاز، تخم مرغ وارد کند.
وی متوسط قیمت این محصول در سراسر کشور را نزدیک به 14 هزارتومان اعلام کرد.
ورناصری ادامه داد: بخشی از نیاز بازار از محل تولید داخلی تخم مرغ (تولید جایگزین) تامین می شود اما واردات نیز در دستور قرار گرفت و بزودی محموله ای وارد کشور می شود.
به گزارش ایرنا، در بازار خرده فروشی قیمت هر شانه تخم مرغ بیش از 18 هزارتومان رسیده است.
هفته گذشته «مهدی یوسفخانی» رییس اتحادیه پرنده و ماهی تهران، به ایرنا اعلام کرد هرکیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری ها 6250 تومان، در عمده فروشی ها 6750 تومان و خرده فروشی ها 8000 تومان قیمت گذاری و قیمت هر شانه 30 تایی تخم مرغ داخلی در خرده فروشی ها حدود 16 هزارتومان است.
سالیانه 940هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود اما با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نیمه دوم پارسال، 24 میلیون و 500 قطعه مرغ در 567 واحد مرغداری از 20 استان کشور معدوم شد و قیمت هر عدد تخم مرغ از 300 تا 400 تومان و هر شانه 2 کیلوگرمی از 9 هزار تا 11 هزار تومان، به هر عدد 700 تومان و هر شانه دو کیلوگرمی 21 هزار تومان در ماه های آذر و دی پارسال رسید.
دولت برای تنظیم بازار مجوز واردات تخم مرغ از ترکیه را صادر کرد تا قیمت این محصول را متعادل نگه دارد اما هفته گذشته قیمت این محصول دوباره روند افزایشی به خود گرفت.
دهم اردیبهشت ماه «فرزاد طلاکش» دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار از کاهش قیمت تخم مرغ از خردادماه امسال خبر داد و گفت: واردات متوقف شده و نیاز کشور بویژه در ماه مبارک رمضان از محل تولیدات داخلی تامین است.
نابسامانی در عرضه تخم مرغ با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان به برخی میدان های میوه و تره بار نیز رسیده است و به جای عرضه شانه های 30تایی به قیمت 12 هزار و 600 تومانی، مشتری را به خرید بسته های 20 تایی با قیمت 11 هزار تومان وادار می کنند.
هر شانه تخم مرغ داخلی و وارداتی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال به قیمت 12 هزار و 600 تومان به فروش می رسید.
شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت جهادکشاورزی مسوولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آنها برای جلوگیری از نوسان قیمتی در زمان اوج مصرف را برعهده دارد.

خبرگزاری ایرنا – 97/3/6

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.