امسال هم نیازی به واردات گندم نیست

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
  • بازدید : ۴۶۲
براساس برنامه خودکفایی در تولید گندم، در سال 96 واردات گندم به صفر رسید و امسال هم نیازی به واردات این کالای اساسی و خروج ارز از کشور نداریم.
امسال هم نیازی به واردات گندم نیست
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه کمبود منابع آبی، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را نسبت به 12 سال گذشته کاهش داده است، گفت: با کمک کشاورزان و افزایش بهره‌وری که در یک دهه گذشته اتفاق افتاده، با افزایش تولید به کمترین میزان در وابستگی در بحث تامین غذا رسیده‌ایم.
به گزارش ایانا، یزدان سیف در مراسم رونمایی و آغاز جشنواره عکس خوشه ( زنجیره تولید گندم و نان، از مزرعه تا سفره) با یادآوری اینکه براساس برنامه خودکفایی در تولید گندم، در سال 96 واردات گندم به صفر رسید، توضیح داد که امسال هم نیازی به واردات این کالای اساسی و خروج ارز از کشور نداریم. همچنین با اقدامات صورت گرفته در بخش تولید گندم، آرد و نان ما بهبود یافته و امروز کیفیت نان باوجود این که گندم داخلی است، نسبت به 10 سال گذشته قابل مقایسه نیست. سیف اظهارداشت: زنجیره تولید گندم تا نان از کشت، حمل ونقل، ذخیره سازی، فراوری و تبدیل به محصول تا سفره مردم نیازمند همکاری کشاورزان و نانوایان است.
او ادامه داد: امروزه یک نانوای تولید کننده نان سنتی برای تولید روزانه 3200 کالری انرژی مصرف می کند و نان مورد نیاز کشور با کمترین وابستگی تولید می شود که در صورت رفع وابستگی به دیگر کشورها، این مهم به اقتدار ایران اسلامی می افزاید.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به تولید شکر اشاره و اضافه کرد: سال گذشته با تولید دو میلیون و ١٥ هزارتن شکر در کشور، رکورد ١٢٣ ساله تولید این محصول شکسته شد و با تلاش کشاورزان، نزدیک به دو میلیون تن تفاله و خوراک دام به تولید رسید که توانستیم مایحتاج کارخانه های ام دی اف و صنایع جنبی نیشکر را تامین کنیم.

خبرگزاری ایانا – 97/4/25

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.