پیشنهاد توزیع لبنیات ارزان قیمت برای ۷ میلیون خانوار آسیب پذیر روی میز دولت

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
  • بازدید : ۳۷۴
دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: صنایع لبنی اعلام آمادگی کرده‌اند که سالانه 1.2 میلیون تن شیر، ماست و پنیر را با قیمت مصوب درب کارخانه و بدون احتساب سود در اختیار اقشار کم درآمد جامعه بگذارند.
رضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس از تدوین طرحی برای تامین لبنیات اقشار آسیب‌پذیر جامعه و ارسال آن به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: با توجه به تحریم‌های پیش رو و افزایش قیمت‌های کالاهای اساسی مورد مصرف مردم به ویژه لبنیات که در سلامت جامعه تاثیرگذار است طرحی تدوین کرده‌ایم که آن را به ستاد تنظیم بازار و دو وزارتخانه فرستاده‌ایم.
وی در مورد جزئیات این طرح گفت: از آنجایی که طبق اعلام دولت 6 تا 7 میلیون خانوار جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه شناسایی شده‌اند صنایع لبنی اعلام آمادگی کرده‌اند که سالانه 1.2 میلیون تن شیر، ماست و پنیر را با قیمت مصوب درب کارخانه و بدون احتساب سود در اختیار اقشار کم درآمد جامعه بگذارند.
دبیر انجمن صنایع لبنی درمورد نحوه اجرای این طرح هم گفت: به راحتی می‌توان 400 هزار تن شیر، 400 هزار تن پنیر و 400 هزار تن ماست را از طریق تعاونی‌های مصرف و با استفاده از کارت‌های الکترونیک که بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه توزیع شده، در اختیار مردم قرار داد.
باکری همچنین به این نکته هم اشاره کرد که 100 هزار تن شیر در قالب شیر مدرسه در قالب همین طرح یعنی بدون احتساب سود می‌تواند در اختیار دولت قرار گیرد اما متاسفانه هنوز هیچ پاسخی از طرف مسئولان به ما داده نشده است.
به گزارش خبرنگار فارس، این نامه در تاریخ 17 شهریور ماه تنظیم و به دفتر وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت‌، معدن،‌ تجارت و ستاد تنظیم بازار ارسال شده است.

خبرگزاری فارس – 97/7/3

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.