کمیسیون کشاورزی افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی را پیگیری می‌کند

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
  • بازدید : ۴۶۶
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این کمیسیون موضوع افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی همچون شیر را در اولین جلسه بعد از تعطیلات مجلس مورد بررسی قرار خواهد داد.
نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی همچون شیر گفت: کمیسیون کشاورزی هفته گذشته جلسه‌ای با حضور رییس مجلس و وزرای صمت و کشاورزی و فعالان عرصه دام و فرآورده‌های لبنی برگزار کرد. در آن جلسه قرار شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کمیسیون و بخش‌های مرتبط دولتی و خصوصی تشکیل شود.
به گفته وی با توجه به قیمت نهاده‌های دامی و نوسانات ارز شاهد افزایش قیمت در فرآورده‌های لبنی هستیم. قرار است این کمیته موضوعات را مورد بررسی قرار داده و به صورت رسمی به توافقی بین طرفین برسند. هنوز در مورد قیمت تعیین تکلیف نشده است لذا احتمالا افزایش قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا و قیمت نهاده‌های دامی است.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با یادآوری تاثیر نوسانات ارز بر افزایش قیمت نهاده‌های دامی گفت: افزایش قیمت ارز از عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی است چون برخی از دامداری‌ها به دلیل این نوسانات تولیدات خود را کاهش داده و ممکن است فعالیت‌هایشان کمتر شود از آن طرف قیمت‌گذاری‌هایی با دخالت دولت صورت می‌گیرد که نتیجه نهایی، کاهش تولیدات و افزایش قیمت‌ها خواهد بود.
تربتی نژاد اضافه کرد: قرار است نمایندگانی از کمیته دام و آبزیان کمیسیون کشاورزی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی، موضوع قیمت‌گذاری کلیه فرآورده‌های دامی را مورد بررسی قرار داده و به کمیسیون، اعلام کنند. البته که شورای قیمت‌گذاری و سازمان حمایت از مصرف کننده هم در این باره دخیل است. در نهایت به دنبال تعیین قیمت متناسب با هزینه‌های تولید و تامین منابع تولید کننده و مصرف کننده هستیم.
وی در پایان گفت که کمیسیون کشاورزی هفته آینده بعد از تعطیلات مجلس جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در اولین جلسه خود موضوع افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی را پیگیری کرده و تلاش می‌کند هماهنگی و هم‌افزایی‌های لازم را به وجود آورد.

خبرگزاری ایسنا – 97/7/25

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.