آماده واردات محصول کشاورزی از ایران به شرط استاندارد لازم هستیم

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
  • بازدید : ۲۵۵
مدیرکل روابط بین‌‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا گفت: آماده واردات مصرف کشاورزی از ایران به ویژه قزل‌آ‌لا،‌کشمش ایرانی، بره و گوشت گوسفند به دلیل داشتن استانداردهای لازم هستیم.
آماده واردات محصول کشاورزی از ایران به شرط استاندارد لازم هستیم
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جان کلارک مدیرکل روابط بین‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا امروز در همایش مشترک ایران و اروپا در حوزه کشاورزی گفت: ایران و اتحادیه اروپا با چالش مشترکی مواجه هستند که از جمله آنها تغییر اقلیم و پیری بهره‌‌برداران کشاورزی است.
جان کلارک گفت: ما همواره به داشتن ارتباط تجاری خوب با ایران امیدوار هستیم و از سال گذشته اقداماتی برای واردات ماهی قزل‌آلا و کشمش از ایران داریم که امیدواریم بتوانیم توافقات آن را امضا کنیم.
وی همچنان گفت: اتحادیه اروپا به دنبال واردات بره و گوشت گوسفند ارگانیک از ایران است و اگر ما اقدام واردات کنیم، باید ایران این استانداردها را روایت کند.
همایش مشترک ایران و اتحاد اروپا در زمینه توسعه تجارت کشاورزی و غذا امروز و فردا در هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است.
در ا ین همایش نمایندگان کشاورزی عضو اتحادیه اروپا حضور دارند و در این همایش ظرفیت‌های کشاورزی طرفین بررسی می‌شود و قرار است توافق‌نامه‌هایی در زمینه رعایت استانداردها و همچنین مبادلات تجاری صورت گیرد.
اتحادیه اروپا بیشتر به دنبال داشتن همکاری‌های تجاری به ویژه در بخش کشاورزی با سایر کشورها است روی محصولات سالم و ارگانیک تاکید دارد و وجه مشترک که با ایران دارد این است که زمین‌های کشاورزی اتحادیه اروپا هم همانند ایران خرد است.

خبرگزاری فارس – 97/8/28

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.