واکنش وزارت کشاورزی به گرانی مرغ

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
  • بازدید : ۲۴۵
در حالی‌که روز گذشته برخی رسانه‌ها از قیمت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ خبر دادند، معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: هیچ کمبودی در تولید و تامین گوشت مرغ وجود ندارد و برخی مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای غیرکارشناسی باعث به هم خوردن جو روانی بازار و این افزایش قیمتهای غیرمنطقی شده است.
کارگروه تنظیم بازار ۱۳ آذر ماه امسال حداکثر قیمت مرغ زنده تحویل درب واحد مرغداری را کیلویی ۶۳۵۰ تومان و حداکثر قیمت مصرف‌کننده گوشت مرغ را ۹۸۰۰ تومان تعیین کرد. این در حالی است که روز گذشته اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی اعلام کرد که قیمت گوشت مرغ به ۱۲ هزار و ۶۰۰ رسیده است و به دلیل آن‌که نرخ اعلامی مرغ زنده از طرف تولیدکنندگان بیشتر از نرخ اعلامی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است، این نرخ را در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و عدم رسمیت بخشیدن به قیمتهای نامتعارف، اعلام نمی‌کند.
در این رابطه مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - به ایسنا گفت: معمولا در سه ماهه سوم هر سال قیمت گوشت مرغ با توجه به الگوی مصرف موجود در بازار، در پایین‌ترین حد خود قرار می‌گیرد اما برخلاف مهر و آبان ماه امسال که بازار گوشت مرغ روند نسبتا متعادلی داشت، قیمت این محصول پروتئینی در آذر ماه با نوسانات غیر منطقی روبه شده است.
وی افزود: هم‌اکنون هیچ مشکلی در تولید و تامین گوشت مرغ وجود ندارد و به نظر می‌رسد که برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی و مصاحبه‌ها باعث به هم خوردن جو روانی بازار و گرانی‌های اخیر شده است.
رضایی ادامه داد: تولید گوشت مرغ نه تنها در آذر ماه کمتر نشده است بلکه نسبت به گذشته افزایش تولید هم داشته‌ایم و اگر جوسازی روانی را عامل گرانی این محصول پروتئینی می‌دانیم به این دلیل است که افزایش قیمت چند صد تومانی گوشت مرغ در یک روز و حتی کمتر، امکان‌پذیر نیست وتنها با این فضاسازی‌ها اتفاق می‌افتد چرا که تولید گوشت مرغ نمی‌تواند در این بازه‌های زمانی و حتی در طول یک ماه تا این حد با نوسان مواجه شود.
به گزارش ایسنا، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر سازمانهای نظارتی متولی تنظیم بازار موظف هستند که ضمن رصد بازار همه محصولات با گرانی و گران‌فروشی و افزایش قیمتهای غیرمنطقی برخورد کنند اما متاسفانه شاهد این پویایی در ناظران بازار نیستیم.

خبرگزاری ایسنا – 97/9/21

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.