تخم مرغها روی دست تولید کنندگان باد کرد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
  • بازدید : ۴۰۳
فرزاد طلاکش دبیر کانون سراسری مرغ تخم گذار در کشور با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در کشور به شدت کاهش یافته است گفت که روزانه در سطح کشور حدود 200 تن تخم مرغ مازاد تولید می شود.
وی در ادامه توضیحاتش افزود که در روزهای اخیر میانگین قیمت این محصول در درب کارخانه های تولید کننده 5800 تومان بوده و این در حالیست که قیمت تمام شده تولید 7800 و به ازای هر کیلو ، 2000 تومان زیر قیمت تمام شده می باشد
طلاکش در ادامه گفت با وجودیکه به میزان لازم نهاده های دامی در کشور موجود داریم اما به دلیل تعلل در مدیریت و عدم توزیع نهاده های دامی ، قیمتها دچار افت شدید شده است . لازم به ذکر است که قرار بود توزیع نهاده های دامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام مدیریت شود که تا کنون این موضوع به طور جدی از سوی این نهاد پیگیری نشده است.
طلاکش ، دبیر کانون مرغ تخمگذار کشور در ادامه گفت که بیشتر مرغداران کشور برای تهیه و تامین نهاده های مورد مصرف خود ، با مشکلات متعدی روبرو هستند و ناگزیر به تهیه این محصولات از بازار آزاد می باشند و فراوانین انواع نهاده در بازار آزاد خود نشانگر مشکلات موجود در توزیع این محصولات می باشد .
طلاکش در ادامه قیمت هر کیلوگرم ذرت در بازار آزاد را 1800 و قیمت هر کیلوگرم سویا را 5000 تومان اعلام کرد و افزود با توجه به ممنوعیت بحث صادرات تخم مرغ و تولید روزانه 200 تن تخم مرغ مازاد در کشور ، شرایط موجود در کشور را چالشی بزرگ در صنعت مرغداری کشور بر شمرد.
وی همچین با اشاره به نزدیکی ماه رمضان و فصل گرما و کاهش تقاضا برای مصرف تخم مرغ و ممنوعیت واردات ، ادامه این شرایط را رو به بدتر شدن پیش بینی نمود .
طلاکش درباره حل مساله نهاده‌های دامی، با بیان اینکه این محصولات به اندازه کافی در بازار موجود است، بیان نمود : سیستم توزیع نهاده های دامی مشکل دارد. تمام نهاده‌ها ارز دولتی دریافت می‌کنند و نباید با این نرخ عرضه شوند.
خبرگزاری تسنیم – 98/1/27

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.