کارشکنی شرکتهای وارد کننده نهاده دامی در توزیع نهاده ها

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
  • بازدید : ۵۳۰
سید احمد مقدسی رئیس هیات مدیره کانون صنفی گاوداران گفت بعضی از شرکتهای وارد کننده نهاده در برابر تصمیمات اتخاذ شده توسط سازمان جهاد کشاورزی در خصوص توزیع نهاده های دامی ، کارشکنی نموده و در ادامه افزود خسارتهای وارد شده از سیلهای اخیر در مقابل تعداد دامهای حال حاضر موجود در کشور ، چندان زیاد نیست .
وی در ادامه با اشاره به موضوع توقف واردات گوشت با ارز دولتی به مبلغ 4200 تومانی گفت این موضوع که با اختصاص ارز دولتی برای واردات گوشت ، مشکلات این مقوله بر طرف شود ، راه حل مشکل گشایی نبود و سرانجام مسولین مربوطه با گذشت یکسال ، به این موضوع رسیدند و واردات را متوقف نمودند.
سید احمد مقیسی در ادامه گفت که تخصیص ارز دولتی 4200 به موضوع واردات گوشت قرمز و ممنوعیت صادرات دام زنده ، در مجموع باعث افزایش موضوع قاچاق دام شد.
سید احمد مقیسی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با اشاره به اینکه در سیلهای اخیر در مناطق مختلف کشور ، چیزی حدود 1100 راس دام تلف شده اند گفت که نسبت دامهای تلف شده در برابر جمعیت کلی دامهای سنگین موجود در کشور رقم قابل توجهی نیست و این موضوع تنها از بعد خسارت به اموال مردم مایه تاسف می باشد.
وی در ادامه سخنان خود به عنوان راه حل چالشهای موجود در بحث گوشت ، حذف ارز دولتی و تک نرخی شدن ارز اعلام کرد و افزود دولت باید بعد از آزاد و تک نرخی کردن ارز ، مابه التفاوت آن را از طریق یارانه نقدی به مردم بپردازد .
وی در ادامه این مطلب افزود ، در سال قبل ، علیرغم تخصیص ارز دولتی که صرف موضوع واردات نهاده دامی شده بود ، این محصولات با قیمتهای خیلی بالا به دست مصرف کننده ها رسید .
مقدسی تصریح کرد که قیمت نهاده‌های دامی در اواخر اسفند سال ٩٧ به شدت افزایش یافت و قیمت سویا نیز به چیزی در حدود کیلویی 5000 تومان رسید و بنابراین وزیر کشاورزی باابلاغ بخشنامه ای به استانها ، اعلام کرد که سویا باید با نظارت مستقیم سازمانهای جهاد کشاورزی استانها انجام شود که این موضوع نیز با موفقیت انجام نگرفت و مصرف کنندگان این نهاده دامی ناچار به خرید این نهاده با قیمت بالاتر از قیمت مصوب شدند و برخی از مصرف کنندگان نیز به علت عدم توانایی در تامین این نهاده با افت شدید تولید مواجه شدند .
مقدسی علت عدم موفقیت این طرح را کارشکنی وارد کنندگان و مقاومت انها در مقابل تصمیمات جهاد کشاورزی بر شمرد و افزود که این اشخاص ، منافع شخصی خود را به دستور وزیر و ... ترجیح میدهند.
خبرگزاری ایسنا- 98/1/31

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.