چرا قیمت گوشت وارداتی در ایران بالاتر از قیمت گوشت جهانی است ؟

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
  • بازدید : ۵۷۰
حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در جلسه ای علت عدم تطابق قیمت گوشت وارداتی به کشور و قیمت جهانی ان را توضیح داد و گفت هر یک کیلو گوشت تقریبا به اندازه قیمت خودش ، هزینه های جانبی دیگری دارد که سبب افزایش قیمت آن گردیده است.
قیمت گوشت جهانی 5 دلار است و با احتساب ارز دولتی به مبلغ 4200 تومان ، پس از ورود به ایران باید به قیمت 21000 تومان وارد کشور شود اما در واقعیت مبلغ گوشت وارداتی در ایران 42000 تومان است . ور ناصری در پاسخ به این پرسش که این تفاوت از کجا نشات میگیرد گفت : گوشت تازه گوسفندی از بازارهای استرالیا به صورت هوایی حمل و به کشور وارد می شود و این موضوع حدود 7 یورو هزینه در پی دارد.
ور ناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد : قیمت گوشت وارد شده از کشورهای آسیای میانه نیز حدود ۷ دلار است که برخی افراد بی تجربه و بی تخصص با دادن اطلاعات اشتباه این شبهات را ایجاد میکنند .
وی در ادامه گفت موضوع واردات علاوه بر پرداخت و تحویل کالا ، هزینه های دیگری برای ترخیص و عوارض های گمرک و کارمزد برای انتقال و تبدیل ارز و سود واردکننده و فروشنده دارد و در نهایت قیمت تمام شده به طور طبیعی بالاتر از قیمت گوشت جهانی خواهد بود.
ور ناصری در توضیحاتش ، هزینه های واردات گوشت را با احتساب هزینه های حمل و نقل هوایی ، ترخیص و عوارض گمرک ، هزینه های تبدیل و انتقال ارز و ... چیزی حدودد 35574 تومان محاسبه نمود.
ور ناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: این قیمت تمام شده پس از ترخیص و بدون در نظر گرفتن سود فروشنده و هزینه های بسته بندی می باشد .
به گفته این مقام مسوول در حال حاضر گوشت قرمز منجمد گوساله حدود ۳۳ هزارتومان و گوسفند تازه ۴۲۰۰۰ تومان در داخل کشور توزیع می‌شود.

خبرگزاری فارس - 98/1/31

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.