افزایش قیمت خودسرانه توسط برخی تولید کنندگان لبنیات

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
  • بازدید : ۳۸۰
بر اساس گزارش ها دو شرکت تولید کننده لبنیات طی روزهای اخیر ، قیمت خامه صبحانه خود را افزایش داده اند . این اقدام از جانب این شرکتهای لبنی معروف ، امروی مسبوق با سابقه بوده و امسال نیز در استانه ماه رمضان ، این شرکتها به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت داده اند.
لازم به ذکر است که سالهای قبل نیز در پی افزایش قیمت این شرکتها ، سایر تولید کنندگان نیز به تبعیت از آنها شروع اقدام به این عمل نمودند .
قیمت خامه صبحانه در سایز کوچک که تا پیش از این 2500 در بازار عرضه میشد ، طی روزهای گذشته به مبلغ 2700 تومان افزایش یافت و این اتفاق در حالی رخ داد که هیچ سازمانی ، مجوزی مبنی بر افزایش قیمت صادر نکرده است . همچنین قیمت شیر و سایر عوامل مرتبط با این افزایش قیمت نیز هیچ تغییری نداشته است .
این موضوع و افزایش خودسرانه قیمت در سالهای قبل نیز بارها اتفاق افتاده و متاسفانه پس از اینکه محصولات لبنی ، ماهها با افزایش قیمت به فروش می رسید ، سازمان حمایت از مصرف کننده اقدام و اعتراض مینمود که با کاهش بسیار جزیی قیمت ، این شرکتها عقب نشینی مینمودند و حتی مشمول جریمه نیز نمی شدند .
در آستانه ماه رمضان باید سازمانهای مربوطه به نظارت بر بازاار و قیمت ها را تشدید نمایند تا برخی افراد سودجو از این شرایط سو استفاده ننمایند .
در شرایط موجود هر زمان بر روی تولیدکننده گان فشاری وجود داشته آنها این فشار را روی مصرف‌کننده انتقال داده‌اند بدون اینکه هیچ تلاشی در جهت کاهش قیمت ها داشته باشند.
همچنین برخی از تولید کنندگان نیز علاوه بر افزایش قیمت ، اقدام به کم فروشی کالا و محصولاتشان نموده اند و به عنوان مثال ظروف پنیر را سر خالی نموده یا بخشی از وزن محصول را با اب و نمک تامین و جبران می نمایند که این مصداق بارز کم فروشی می باشد .

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.