بیش از 60 درصد واردات نهاده های دامی در اختیار یک شخص خاص

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
  • بازدید : ۵۴۱
احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در همایشی برگزار شده در دانشگاه قم با عنوان دیپلماسی اقتصادی و رونق تولید گفت : هر روز شاهد رشد واردات کالاهایی هستیم که این کالاها یا در کشور موجود است و یا تولید کنندگان داخلی قادر به تولید ان می باشند . این موضوع بیانگر وجود یک مشکل اساسی است که باید پیگیری و ریشه یابی گردد و مقصر این مضوع شناسایی و ایراد موجود ، رفع گردد .
احمد امیرآبادی در ادامه گفت : عده ای با سنگ اندازی و کارشکنی ، سد راه تولید کننده و سرمایه گذارهای داخلی می شوند و با ایجاد مانع های بزرگ برای آنها ، باعث فراری شدن انها میگردند و همین افراد برای سرمایه گذاران خارجی فرش قرمز می اندازند . وی با بیان این مطلب افزود : همین موانع و کارشکنی ها باعث شده سرمایه گزاران داخلی یا حاضر به تولید و سرمایه گذاری در داخل کشور نشوند و یا در میانه راه ، از ادامه مسیر سر باز میزنند و مشکلات بیشتری را پدید می اورند .
احمد امیرآبادی با بیان این موضوع که بیش از 60 درصد بحث واردات نهاده های دامی در اختیار یک شخص خاص است گفت : باید علت این موضوع و اینکه چرا یک نفر چنین قدرتی در اختیار دارد معلوم شود چرا که در اختیار قرار دادن این حجم از قدرت به یک شخص ،باعث پدید اوردن مشکلات و آسیبهای زیادی می گردد .
وی در ادامه گفت قدرت این فرد در حدیست که حتی دستگاههای دولتی و زیربط نیز نمیتوانند با او برخوردی داشته باشند زیرا در این صورت ، بحث نهاده های دامی کشور با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد .
امیرآبادی در این خصوص عنوان کرد موانع زیادی در اقتصاد مقاومتی وجود دارد که قاچاق، مالیات و عدم حمایت‌های بانک‌ها ازجمله موانع تحقق اقتصاد مقاومتی است و تا این موانع برطرف نشود،اقتصاد مقاومتی اجرایی نخواهد شد.
خبرگزاری دانا – 98/2/14

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.