سامانه توزیع نهاده های دامی از هفته آینده شروع به کار خواهد کرد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
  • بازدید : ۷۴۵
مجید موافق قدیری رئیس انجمن خوراک دام در گفتگو با خبرنگاران گفت از هفته آینده توزیه نهاده های دامی شروع می شود و به احتمال زیاد ، نرخ نهاده ها کاهش خواهد یافت .
وی در ادامه این مطلب افزود : با توجه به نابسامانیهای موجود و وضعیت مالی و ارزی ممکن است این محصولات از لیست کالاهای وارداتی با ارز 4200 تومانی حذف شود. وی ادامه داد نظام توزیع مستقلی برای نهاده های دامی وجود ندارد و دولت نیز اصرار بر ادامه توزیع ارز وارداتی دارد و با توجه به تورم و افزایش قیمتها در سال قبل ، مشخص می شود که مردم همچنان این کالاها را با نرخ آزاد خرید ه اند و بنابراین توزیع ارز دولتی برای واردات عملا در کنترل تورم موفق نبوده است.
مجید موافق قدیری رئیس انجمن خوراک دام در ادامه افزود دوره ارزهای 4200 تومانی رو به اتمام است و این موضوع که کره و چای و گوشت با ارز غیر دولتی وارد می شود اما نهاده های دامی همچنان با ارز 4200 تومانی وارد می شود این شائبه را ایجاد میکند که انگار باید عده ای باقیمانده ارز دولتی را استفاده کنند و بعد از پایان رسیدن کار آنها ، تخصیص ارز دولتی به صورت کامل و همیشگی حذف شود وگرنه هیچ توجیه و منطقی در پشت این موضوع وجود ندارد .
وی در ادامه گفت : وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت بانک کشاورزی اقدام به طراحی سامانه ای نموده اند تا تولید کنندگان خوراک دام و گوشت و تخم مرغ و همینطور وارد کنندگان نهاده های دامی بتوانند به طور مستقیم فعالیت نمایند و پرورش دهنده های دام و طیور نیز بتوانند به صورت مستقل ، نیازهای خود را بر اورده نمایند و دولت به صورت آنلاین از طریق این سامانه ، به کلیه این فعالیتها نظارت دارد و این سامانه از هفته آینده شروع به کار خواهد نمود .
وی در ادامه گفت ، این سامانه پیش از این ، در استان گلستان و به صورت آزمایشی فعالیت نموده بود.
قدیری اظهار کرد: اما در این شرایط بد تولید معلوم نیست چه کسی جوابگوی مساله نقدینگی تولیدکننده یا مسایل مربوط به حوزه حمل و نقل است و بسیاری از فاکتورهای مؤثر در کسب و کارها بلاتکلیف مانده است.
قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان کشور گفت : در سال گذشته کشور حدود 9 میلیون تن ذرت ، 3 میلیون تن دانه و کنجاله سویا و بیشتر از 3 میلیون تن نیز جو دامی وارد کرده است ولی با این وجود قیمتها ثباتی ندارد . وی ادامه داد که قیمت کنجاله سویا با توجه به افزایش میزان توزیع ، نزدیک به قیمت دولتی می باشد و قیمت ذرت در روزهای اخیر به علت کاهش میزان بارگیری از مبادی جنوب ، افزایش داشت .همچنین قیمت جو نیز به دلیل کاهش توزیع ، افزایش یافت.

خبرگزاری مهر – 98/2/21

دیدگاه ها

جایینو
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۴:۰۹
از سایت خوب تان ممنونم ! جالب بود !
تجهیزیار
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۲:۰۸
جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.