قیمت تخم مرغ به طرز چشمگیری افت نمود

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
  • بازدید : ۳۸۱
رضا ترکاشوند، مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین تغییرات درباره قیمت محصول تخم مرغ گفت که در حال حاضر قیمت هر یک کیلو تخم مرغ درب مرغداری های چهار هزار و پانصد تا پنج هزار تومان می باشد که این مبلغ با قیمت تمام شده ، فاصله بسیار زیادی دارد.
وی یکی از علل این موضوع را افزایش میزان عرضه این محصول بر تقاضای آن دانست و اظهار کرد از انجا که عرضه تخم مرغ به شدت افزایش یافته ، مرغداران در فروش ان با ضرر زیادی مواجه شده اند بنابراین برای پیشگیری از این زیاندهی و امکان ادامه و استمرار تولید ، تصمیم بر حذف و جمع آوری بخشی از تولیدات مرغداران گرفتیم و به همین علت قرار بر این شده که تولید کنندگان درصدی از سهم تولید خود را در اختیار اتحادیه و نماینده اتحادیه در استان‌ها قرار بدهند.
ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن در ادامه این موضوع اظهار کرد با توجه به افزایش تولید تخم مرغ و جمع آوری مازاد بر نیاز مرغداران اقرار بر اجاره سردخانه برای ذخیره سازی تخم مرغ‌ها شد تا در صورت لزوم تخم مرغ و یا سایر فرآورده‌های آن به بازار عرضه شود.
وی همچنین با اشاره به قیمت تخم مرغ که تقریبا نصف قیمت تمام شده آن است ادامه داد که با این وجود مرغداران در فروش هر یک کیلو تخم مرغ با ضرر بسیار زیادی مواجه هستند و ادامه این روند ، ادامه تولید را غیر ممکن می سازد.
وی در ادامه گفت به مرغدارن اعلام شده است که برای جلوگیری از ارسال مرغهای جوان به کشتارگاه که فاجعه ای برای بخش تولید است ، مرغهای مسنی که بالاتر از سن اقتصادی هستند را به کشتارگاه بفرستند و اظهار داشت که در حال حاضر مشکل اصلی ما مازاد تولید تخم مرغ است که اگر بتوانیم جلوی زیان و صرر مرغداران را بگیریم انها قادر به ادمه تولید خواهند بود.
ترکاشوند درباره وضعیت صادرات تخم مرغ گفت : با وجود آنکه صادرات تخم مرغ در چند هفته گذشته لغو شده اما تا کنون صادراتی به کشورهای اطراف من جمله عراق نداشتیم و فقط میزان ناچیزی به افغانستان صادرات داشته ایم.
ترکاشوند ادامه داد که بازگشت به بازار‌های صادراتی کار آسانی نیست و به دست آوردن دوباره بازار‌های صادراتی علاوه بر بی اعتمادی تجار این بازارها مستلزم هزینه است که با توجه به تعهد ما مبنی بر مدیریت بازار داخل، امیدواریم مسئولان دیگر این تصمیمات را تکرار نکنند.

خبرگزاری آی تی پی – 98/3/7

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.