دستگاه پرس پلت چیست و چه کاربردی دارد؟

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
  • بازدید : ۵۳۳۸
با توجه به افزایش تکنولوژی،ماشین آلات خوراک دام و خوراک آبزیان یکی از بهترین اختراعات بشر بوده است که توانسته کمک بسیار زیادی در زمینه تولید خوراک دام خوراک طیور و خوراک آبزیان بکند.یکی از این ماشین آلات پر کاربرد پرس پلت میباشد که تولید خوراک آبزیان و برای حیوانات مختلف مانند ماهی، گوسفند، گاو، مرغ، خرگوش، مرغ، اردک، پنیر، غازها و غیره ایجاد میکند. این دستگاه قادر به ساخت قطعات خوراک قطر بین 2 تا 8 میلی متر می باشد. ظرفیت تولید خوراک دام و خوراک آبزیان600 کیلوگرم در ساعت به 1000 کیلوگرم در ساعت است. این به این معنی است که شما می توانید سرعت تولید را بسته به تقاضا در بازار کنترل کنید. این دستگاه برای کشاورزان خرده فروشی در بازار به شدت توصیه میشود زیرا می تواند در مقابل سرمایه اندکی که بابات این دستگاه پرداخت میکنید سود زیادی دریافت کنید.

دستگاه پرس پلت چیست؟

به طورکلی پلت کردن فرآیندی برای تولید خوراک دام و آبزیان است که در ابتدا بوسیله آسیاب کردن مواد اولیه و سپس فشردن آنها بداخل یک دستگاه سوراخ دار انجام میگیرد و در اثر این عملیات حبه هایی در قالب خوراک دام خوراک آبزیان و طیور تولید میشوند.
این حبه های آماده که درقطرهای مشخص وطولهای منظم ساخته میشوند درمقایسه با خوراکهای آردی خوشخور تربوده و درصد بالائی از خوراکهای گاوشیری ،پرواری وطیورو خوراک آبزیان را به خود اختصاص میدهند.
پلت کردن خوراک دام و خوراک آبزیان با ذرات بسیار ریز غالبا بسیار مناسب بوده چراکه ازطرفی موادیکه در فرموله کردن خوراک استفاده میشوند درمجاورت هوا به آسانی اکسیده شده وکیفیت خوراک را کاهش میدهند که پلت کردن مانع ازقرارگرفتن آزاد این ذرات ریز وریزمغذی ها (Additive ) در مجاورت مستقیم هوای آزاد میگردد واز طرف دیگر بسیاری ازاین ذرات ریز و ریزمغذی هائی که ملزم به استفاده ازآنها درجیره میباشیم دراثر باد و درمعرض هوای آزاد هدر رفته و به عبارتی بخشی از فرمول غذائی ودرواقع قسمت گرانتر آن به راحتی پرت میگردد.

مزایای دستگاه پرس پلت

دستگاه پرس پلت سبب کم شدن هزینه های تولید میشود زیرا با وجود دستگاه پرس پلت دیگر نیازی به کار زیاد افراد نیست. در حقیقت، فقط یک یا دو نفر در یک کارگاه برای نظارت مورد نیاز است. این مساله موجب کاهش هزینه های ماهیانه شما میشود و حاشیه سود شما را افزایش میدهد که تا حد زیادی هزینه تولید را تحت تاثیر قرار می دهد. هزینه تولید کم منجر به افزایش حاشیه سود می شود.

مزایای استفاده از دستگاه پرس پلت

دستگاه پرس پلت دستگاهی ساده و کوچک است و از این رو خرید و نصب آن بسیار آسان است.
و نیاز به سرمایه گذاری کمی دارد با توجه به اندازه کوچک آن، دستگاه پرس پلت نیاز به فضای زیادی برای نگهداری ندارد.
از دیگر مزای این دستگاه قابلیت تولید خوراک برای حیوانات و طیور به صورت همزمان است که میتوانید حیوانات و طیور خود را تغذیه کنید.
این دستگاه میتواند برای کشاورزان بسیار کاربرد زیادی داشته باشد و این امکان را به آن ها میدهد که همزمان در مزارع خود انواع حیوانات مختلف را نگهداری کنند.
از دیگر مزایای دستگاه پرس پلت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- سیستمهای الکترونیکی , مکانیکی و پنوماتیکی به منظور کاربری راحت و عمر بالای دستگاه
- طراحی سپراتور مگنت و دریچه ایمنی پنوماتیک و پینهای برشی برای جلوگیری از آسیب به قطعات
- سهولت در تعویض ماتریسها و کاترها
- گارانتی و خدمات پس از فروش
- کمترین هزینه تعمیر و نگهداری
- دسترسی سریع و آسان به قطعات و لوازم یدکی
قطعات مورد استفاده در دستگاه پرس پلت:
۱- تیغه برش
۲- پیچ دای، تنظیم رولر و دو سر رزوه
۳ – پاروهای هدایت بار
۴ – حفاظ مکانیکی
۵- رینگ حرکت دهنده پلت
۶ – شفت اصلی پلت
۷ – تسمه پلت
۸- شفت رولر
۹ – عینکی پلت
۱۰ – مهره جلوی رولر
۱۱- شفت A-eccentric



دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.