عرضه مرغ‌ منجمد در بازار به زیان مرغداران بیشتر دامن زد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
  • بازدید : ۳۱۵
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ طی روز گذشته خبر داد و گفت : امروز قیمت هر یک کیلو مرغ زنده درب مرغداری ها به مبلف هفت هزار و پانصد تومن اعلام شد که این رقم نسبت به روز قبل دویست تومان کاهش داشت همچنین قیمت مرغ آماده پخت نیز در فروشگاهها مبلغ ده هزار و هفتصد تا یازده هزار تومان بود .
عظیم حجت، افزایش عرضه این محصول نسبت به تقاضای آن را عامل اصلی کاهش قیمت آن دانست و ادامه داد به علت جوجه ریزی اردیبهشت ماه ، پیش بینی میشود تا نیمه تیر ماه قیمت مرغ در همین اندازه بماند اما درنیمه دوم تیر ماه به علت کم شدن جوجه ریزی در خرداد ماه ، قیمتها افزایش خواهد یافت .
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی: در ادامه گفت : در ماه اردیبهشت به علت پیش بینی افزایش مصرف مرغ بعد از ماه رمضان حدود ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد که این موضوع در کنار عرضه مرغ‌های منجمدی که تاریخ انقضا آن در حال اتمام است ، بر افزایش زیان تولید کنندگان دامن زده است.
عظیم حجت با انتقاد از تاخیر در اعلام نرخ مصوب توسط ستاد تنظیم بازار گفت : قرار بود در تاریخ بیست خرداد ماه نرخ‌همصوب توسط ستاد تنظیم بازار اعلام شود،اما این جلسه به عللی نا مشخص برگزار نشد، در حالیکه باید هر چه زود ‌تر نرخ مصوب توسط ستاد تنظیم بازار اعلام شود تا با خرید مرغ با آن نرخ ، بازار به ثبات برسد.
حجت نرخ با اعلام نرخ مرغ کشتار و مرغ زنده گفت:عرضه مرغ با نرخ‌های حال حاضر نشانگر زیان دو هزار تومانی مرغداران در فروش هر یک کیلو مرغ است.
وی با اشاره به اینکه بازار کنجاله سویا نیز نسبت به ماه قبل وضعیت بهتری پیدا کرده است،اظهار داشت : این در حالی است که نهاده ذرت با مشکلات حمل و نقل و نوسان قیمت دربازار روبروست به همین علت توسط شرکت پشتیبانی امور دام پیگیر هستیم تا با تزریق ذرتهای انبارها، شرایط کنونی را مدیریت نماییم.
وی در پایان نرخ کنونی هر کیلو ذرت را یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام نمود و ادامه داد : فاصله بسیار زیاد با نرخ مصوب نهاده‌های دامی بر افزایش هزینه‌های تولید و خسارت مرغداران دامن زده است.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.