دلالان گوشت اجازه کاهش قیمت را نمی‌دهند

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
  • بازدید : ۵۸۵
مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در نشستی خبری اعلام کرد که پیش بینی می شود امسال بالغ بر 860 هزار تن گوشت قرمز در سطح کشور تولید گردد اما دلالان این محصول از اصلی ترین موانع در کاهش قیمت ان هستند.
مرتضی رضایی با اشاره به موضوع بارندگی های ماههای اخیر و حاصلخیزی مرتع ها ، گفت این موضوع از یک سو سبب افزایش سطح زایش دامها می شود و از سوی دیگر با دسترس قرار دادن علوفه رایگان در بخش روستاییان و عشایر ، باعث کاهش هزینه های تولید می گردد.
رضایی در مورد قیمت گوشت قرمز نیز گفت : با واردات این محصول ، قیمت آن در سطح کشور به طور میانگین ۱۰ هزار تومان کاهش یافته و این روندهمچنان ادامه خواهد داشت.
وی میزان واردات گوشت قرمز در سال جاری را نزدیک به ۳۴ هزار تن گوشت گوساله و ۳۵ هزار تن گوشت گوسفندی بر شمرد و واسطه ها و دلالان را از موانع اصلی کاهش قیمت گوشت معرفی کرد و افزود : با ادامه روند واردات گوشت به بازار، این مشکل حل خواهد شد.
وی همچنین از دامداران و تشکل‌های دامی خواست به منظور بازاررسانی در این بخش زنجیره‌های تولید تشکیل دهند.
رضایی همچنین درباره صادرات گوشت مرغ نیز گفت : با توجه به تولید بیش از نیاز گوشت مرغ، مجوز صادرات این محصول به صورت محدود صادر شده است و اظهار کرد با این وجود شرکت پشتیبانی دام موظف به خرید مازاد گوشت مرغ است.
وی همچنین با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته حدود ۲۲۵ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شده است، گفت: این در حالی است که گوشت مورد نیاز طی این ماه ۲۰۰ هزار تومان بوده که الباقی تولید برای تأمین ذخایر و یا مصرف ماه‌های بعد ی ذخیره می گردد
رضایی در پایان گفت : وزارت جهاد کشاورزی به دنبال قیمت های کارشناسی بوده و به همین منظور و برای تضمین قیمت گوشت مرغ کارگروهی در وزارت صمت تشکیل گردیده و به زودی قیمت‌های جدید به اطلاع عموم می رسد.

خبرگزاری فارس – 98/4/6

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.