مافیای واردات خوراک دام و طیور صنعت مرغداری را از بین خواهد برد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
  • بازدید : ۳۳۸
حبیب اسدالله‌نژاد در گفتگو با خبرنگاران گفت نداشتن نظارت بر شیوه توزیع و قیمت مرغ و همچنین در دست داشتن صنعت مرغداری توسط عده بخصوصی که از گذشته واردات خوراک دام و طیور کشور در انحصار آنان بوده ، سبب شد قیمت تمام شده مرغ افزایش چشمگیری داشته باشد به طوری که از اول سال تا اکنون این صنعت چیزی حدود 750 میلیارد تومان متضرر شده است .
بنا به گفته نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران تقریبا 75 درصد واردات خوراک دام و طیور کشور در انحصار شخصی با نام میم می باشد و دولت تا به الان نتوانسته برای این شخص جایگزینی داشته باشد . وی در ادامه گفت با انحصار خوراک دام و طیور در دست این شخص برای سالها ، صنعت طیور کشور از این موضوع بسیار آسیب دیده است.
به گفته حبیب اسدالله‌نژاد ، در ایام نوروز علی رغم اینکه سویا با ارز دولتی وارد می شد و باید کیلویی 2400 تومان می بود اما با قیمت پنج هزار تومان توزیع شد و در حال حاضر نیز با وجود اعلام نرخ مصوب 2450 تومانی ، باز هم این محصول با قیمت 3150 تومان به دست مصرف کننده می رسد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا خوراک طیور با قیمت مصوب توزیع نمی گردد ، گفت: وزارت جهاد کشاورزی، متولی تنظیم بازار و وزارت صمت ناظر بر این موضوع است و هیچ ‌کدام از آنها در این مورد کاری صورت نمی‌دهند، تأمین خوراک دام و طیور به دست یک نفر سپرده شده و علی‌رغم اینکه تعدادی واردکننده دیگر نیز در کنار آنها هستند اما این شخص به تنهایی حدود 75 درصد واردات خوراک دام و طیور را در دست دارد.
به گفته حبیب اسدالله‌نژاد ، تنها در شش ماهه دوم سال97 بیش از 3.7 میلیارد دلار برای واردات خوراک دام و طیور ارز 4200 تومانی تخصیص یافت اما با این وجود در هیچ زمانی مرغدار خوراک دام و طویر با قیمت ارز دولتی دریافت نکرد بلمه با قیمت دو برابر به دست مرغدارن رسید . بنابراین دستگاههای مسئول باید پاسخ دهند مابه التفاوت چند صد میلیاردی یارانه ای که از جیب ملت داده شد و به تولید کننده نرسیده و مردم هم آن را ندیده‌اند،کجا رفته است؟

خبرگزاری آی تی پی – 98/4/13

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.