فروش تخم مرغ قهوه ای تقلبی در بازار

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
  • بازدید : ۹۶۸
ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار ضمن اعلام آغاز صادرات ضابطه مند تخم مرغ به عراق اعلام کرد که اخیرا تخم مرغهای قهوه ای به بازار عرضه شده که این تخم مرغها صنعتی بوده و به مردم با عنوان تخم مرغ محلی فروخته می شوند .
وی درباره تخم مرغ های قهوه ای که در بازار به فروش می رسد گفت : عده ای سود جو این تخم مرغ ها را به جای تخم مرغ و محلی با قیمتهای بالاتر در بازار می‌فروشند و حتی در بسته بندی آنها مقداری کاه نیز قرار می دهند تا از مردم کلاهبرداری نمایند.اما مردم در جریان باشند که این تخم مرغ ها صنعتی است .
نبی پور با اشاره به اینکه میزان تخم مرغ های محلی به قدری نیست که به تهران برسد افزود: تخم مرغ های محلی اصولا مورد مصرف بومیان محلی قرار می گیرد ضمن اینکه تخم مرغ های قهوه ای موجود در بازار که بسته بندی شده اند قطعا صنعتی هستند.
نبی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری 6600 و به صورت شانه ای به مبلغ 13000 تومان فروخته می شود گفت : این محصول طی یک ماه گذشته 2000 تومان افزایش قیمت داشته اما همچنان قیمت کنونی با قیمت تمام شده برای مرغداران ، حدود 2000 تومان فاصله دارد.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار همچنین اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلوگرم تخم مرغ مبلغ 7500 تومان را اعلام کرده و این قیمت به سازمان حمایت نیز اعلام شده و درادمه افزور به احتمال زیاد طی چند روز آینده سازمان حمایت قیمت جدید تخم مرغ را اعلام خواهد نمود .
نبی پور همچنین گفت شرکت پشتیبانی اموردام هر کیلو تخم مرغ را کیلویی ۵,۵۰۰ تومان از مرغداران خریداری می نمودد ولی با آغاز صاردات تخم مرغ ، مرغداران از فروش این محصول به دولت خودداری می نمایند . وی در ادامه افزود صادرات تخم مرغ به عراق حدود یک هفته قبل آغاز شده ولی به صورت کاملا ضابطه مند و زیر نظر سازمان دامپزشکی انجام می شود.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در ادامه توضیحاتش افزود که نماینده گان اتحادیه میهن و سازمان دامپزشکی در مرز عراق حضور دارند تا جلوی قاچاق این محصول گرفته شود بنابراین ، با کنترل کامل این موضوع ، نوسانات قیمتی در بازار داخلی نیز کنترل می شود .
وی در مورد نوسانات قیمت تخم مرغ در خرده فروشی ها گفت با اینکه قیمت تخم مرغ زیر قیمت تمام شده است اما مشخص نیست که قیمت فروش خرده فروشی ها از کجا آب میخورد و این افراد تخم مرغ را از کجا تهیه و خرید می کنند .
نبی پور میزان صادرات به عراق را حدود 130 تا 140 تن تخمین زد و ادامه داد که کشور عراق بیشتر تمایل به وارداتتخممرغ قهوه ای دارد و بنابراین پیش بینی میکنیم قیمت 7500 تومانی تخم مرغ تا قبل از شهریور ماه تحقق نیابد.

خبرگزاری آی تی پی – 98/4/17

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.