عدم عرضه کود با نرخ دولتی به کشاورزان توسط پتروشیمی ها

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
  • بازدید : ۷۳۲
به گزارش خبرگزاری ها و به نقل از شرکتهای خدمات حمایتی کشاورزی ، شرکتهای پتروشیمی که تولید کننده گان کود اوره هستند ، از عرضه و تحویل این کود به قیمتهای مصوب دولتی به کشاورزان سر باز می زنند.
رسولی در این باره اظهار داشت که شرکتهای پتروشیمی از تیرماه امسال ، از هر گونه تحویل و عرضه کود اوره با نرخ مصوب دولت به کشاورزان خودداری نموده و اعلام نموده اند که تحویل و عرضه این کود فقط بر اساس قیمتهای بورس کالا به کشاورزان انجام می گردد.
وی در ادامه صحبتهایش اضافه کرد در صورتی که این موضوع اجرایی گردد ، قیمت کود اوره با افزایش سه برابری روبرو خواهد شد و این موضوع به ضرر کشاورزان زحمتکش خواهد بود.
رسولی با بیان اینکه در جلسه ای که در تاریخ 10/4/98 در کمیسیون اقتصادی دولت برگزار گردید و همینطور در جلسه هیت دولت که در مورخ 12/4/98 برگزار گردید ، بر لزوم تحویل و عرضه کود اوره با نرخ مصوب تاکید گردیده است ، اما شرکتهای پتروشیمی از این موضوع سر باز زده و نسبت به آن تمکین نمی نمایند.
روسلی همچنین با اشاره به بارندگی های مساعد و مناسبی که در سال جاری در پیش داشتیم و شرایط مساعدی که برای زراعت ایجاد گردید ، با افزایش تقاضا برای کودهای کشاورزی و مخصوصا کود اوره روبرو بودیم و از انجا که این محصول جزو نهاده های استراتژیک کشاورزی می باشد ، عدم تحویل آنبا نرخ مصوب ، کشاورزان عزیز به خصو کشاورزان مناطق بحران زده و سیل زده را با مشکلات و آسیب های جدی مواجه خواهد نمود که باید در این مورد به سرعت چاره اندیشی گردد و پروسه تامین و توزیع کود اوره به کشاورزان با نرخ مصوب توسط هیت دولت ، توسط این شرکتهای تولید با قرار فوریت ، صورت گیرد.
خبرگزاری فارس – 98/4/19

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.