بازار مرغ در انتظار قیمت های جدید

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
  • بازدید : ۶۴۸
حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان این که با قیمت های جدید ، مرغ منجمد از مرغداران خریداری شده گفت : سازمان حمایت در حال بررسی قیمت تمام شده گوشت مرغ بوده و به محض نهایی شدن این محاسبات ، قیمت جدید مرغ برای تصویب نهایی به ستاد تنظیم بازار ابلاغ خواهد شد.
قیمت مرغ طی چند هفته گذشته به صورت نسبی دارای ثبات بوده و مثل گذشته شاهد نوسانات شدید قیمت این محصول نیستیم ولی طی چند هفته گذشته نیز زمزمه های در مورد اعلان نرخ جدید مرغ به گوش می رسید.
ور ناصری در ادامه سخنانش ادامه داد : ستاد تنظیم بازار از طریق سازمان حمایت قیمت تمام شده مرغ را بررسی نموده و به زودی قیمت این محصول بر اساس آیتمها و معیارهای تاثیر گذار اعلام می گردد همچنان که در هفته های گذشته قیمت گوشت مرغ منجمد شده بسته به فرایند تولید و بسته بندی آن ، در وزنهای یک کیلویی و دو کیلویی با قیمت دوازده هزار و هفتصد و سیزده هزار تومان در بازار عرضه می شود و شرکت پشتیبانی امور دام هم با همین قیمت ، گوشت منجمد را از مرغداران خریداری می نماید.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در ادامه گفت برای اینکه بتوانیم گشوتهای منجمد خریداری شده از مرغداران را در بازار عرضه کنیم باید در انتظار بررسی های سازمان حمایت باشیم و تا زمان یکه قیمت جدید توسط این سازمان اعلام نشده ، قیمت فروش مرغ منجمد 10 هزار و پانصد تومان خواهد بود. وی همچنین ادامه داد : در حال حاضر تولید گوشت مرغ در کشور حدود دو میلیون و دویست تومان است و بنابراین باید برای تشویق مرغداران به ادامه و استمرار تولید به آنها انگیزه بدهیم زیرا اگر تولید کننده از تولیدش ناراضی باشد و بازار نیز مساعد نباشد ، تولید قطعا ضربه خواهد خورد.
ور ناصری در ادمه در پاسخ به این پرسش که چرا به جای بالا بردن قیمت گوشت مرغ برای انگیزه دادن به تولید کننده ، هزینه های تمام شده را با کاهش قیمت نهاده ها ، پایین نمی اورید و چرا نهاده های وارداتی که با ارز دولتی خریداری میشود با قیمت مناسب در اختیار مرغدار و تولید کننده قرار نمیگیرد گفت : در حال حاضر بازار نهاده های مصرفی در تولید خوراک دام و طیور شرایط مناسب و متعادلی دارد و قیمت هر یک کیلو ذرت در بندر معادل هزار و سیصد و پنجاه تومان است که این محصول در استانها با قیمت هزار و ششصد تومان عرضه و در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد. وی همچنین قیمت هر یک کیلو کنجاله را دو هزار و چهارصد تومان عنوان نمود و ادامه داد با این تفاسیر تولید کنندگان و مرغداران در این زمینه هیچ مشکلی ندارند و این سایر هزینه های تولید است که سبب شده سازمان حمایت مصرف کنندگان ، در صدد بررسی مجدد قیمت تمام شده گوشت مرغ بر آیند.

خبرگزاری آی تی پی – 98/4/23

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.