شیوع نوع جدیدی از آنفلوآنزای مرغی در کشورهای آسیا و هشدار به مرغداران ایرانی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
  • بازدید : ۲۰۲۷
نوع جدیدی از بیماری انفلوآنزای مرغی به تازگی برخی از کشورهای آسیایی را درگیر نموده و از انجا که این بیماری ویروسی و قابل انتقال می باشد ، مرغدارن ایرانی باید هوشیار بوده و اقدامات و هشداراهای مربوط به پیشگیری و مقابله با این بیماری مخرب ومسری را جدی بگیرند.
به نقل از واتاگانت و به گزارش رسمی خبرگزاری فارس ، هفته گذشته ، کشور تایوان طی گزارشی شیوع نوع جدیدی از بیماری انفلوآنزای پرندگان را اعلام نموده است. صنایع مرغداری کشور هند نیز اخیرا گزارشی مبنی از حمایتهای دولت این کشور به منظور کاهش تلفات و آسیبهای بیماری آنفلوآنزای پرندگان و پیشگیری از شیوع این بیماری ، اعلام نموده است.
بر طبق این گزارشات در حال حاضر کشور تایوان درگیر نوع جدیدی از آنفلوآنزای پرندگان بوده و برخی دیگر از کشورهای آسیایی نیز در حال انجام اقدامات پیشگیرانه علیه این بیماری می باشند و اقدامات مشترکی دز این زمینه آغاز نموده اند.
لازم به ذکر است که بیماری آنفلوآنزای پرندگان نوعی بیماری ویروسی می باشد که سه تیپ مختلف موسوم به A,B و C دارد.
با توجه به شیوع این بیماری طی سالهای گذشته در کشور و خسارتهای فراوانی که ان موضوع بر صنعت مرغداری کشور وارد نموده است مرغداران و تولید کنندگان باید بسیار هوشیارانه عمل نمایند. سالانه بخشی از صنایع پرورش مرغ و تخم مرغ کشور بر اثر این بیماری از بین می رود . طی چند سال گذشته نیز بیش از پنج استان در کشور درگیر این بیماری بوده اند و بخش زیادی از محصولات مرغداری های این استانها در جریان این بیماری از بین رفته است.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.