اگر مرغ ارزان نشود ، واردات در دستور کار قرار میگیرد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
  • بازدید : ۱۹۵۵
عباس تابش رییس سازمان حمایت در گفتگو با خبرنگاران گفت : علیرغم اینکه برای پایین آوردن قیمت مرغ سیاستهای مختلفی همچون مقرر کردن عوارض صاردات ، اتخاذ گردیده اما چنانچه طی دو روز آینده مرغ مورد نیاز تامین نگردد ، شروع به واردات آن خواهیم نمود.
تابش با در ادامه یاداور شد که با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی چندی پیش قیمت مرغ زنده هشت هزار و 550 تومان اعلام و تصویب شد تا این محصول با مبلغ دوازده هزار و 900 تومان ، به دست مصرف کننده برسد اما پس از چندی جهاد کشاورزی و مسوولین تشکلها ، با پیش کشیدن مسایلی همچون تلف شدن مرغها به خاطر گرمای هوا ، کمبود و نبود واکسن طیور و مسایلی از این دست ، کاهش عرضه مرغ در بازار را توجیه نمودند .
وی در این باره گفت ، موضوع تلف شدن مرغ چیز جدیدی نیست و باید برای پیشگری از کاهش تولید و عرضه مرغ ، واحدهای مرغداری با حداکثر ظرفیت خود اقدام به جوجه ریزی نمایند زیرا همیشه در فصل تابستان با افزایش دما ، موضوعاتی همچون تلف شدن مرغ پیش می آید و این موضوع کاملا قابل پیش بینی می باشد و در ضمن این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که امسال دمای هوا در شرایط مشابه با سال قبل با کاهش روبرو بوده است.
وی افزایش میزان جوجه ریزی را عامل افزایش عرضه مرغ د ربازار دانست و افزود در حال حاضر با کاهش عرضه مرغ در بازار مواجه هستیم و برای حل این مشکل جلسات مختلفی نیز برگزار گردیده است.
عباس تابش رییس سازمان حمایت همچنین با بیان این که نظارت شدیدی از طرف این سازمان بر بازار وجد دارد ادامه داد در برخی موارد دیده شده که حتی در واحدهای تولیدی ، قیمت مصوب رعایت نمیگردد و در این صورت از طرف بازرسان سازمان حمایت ، برخورد جدی با متخلفین این واحدهای تولیدی خواهد شد.
عباش تابش در ادامه به اقداماتی که سازمان حمایت در جهت کاهش قیمت مرغ صورت داده اشاره کرد و افزود با مقرر کردن عوارض صادرات ، در حال حاضر صادرات مرغ کاهش یافته و شرکت پشتیبانی امور دام نیز در حال حاضر مشغول استفاده از ذخایر برای تامین کمبود بازار می باشد.
تابش در ادامه اظهار کرد با همه این تفاسیر چنانچه ظرف چند روز آینده قیمت مرغ کاهش نیابد ، به احتمال زیاد ، موضوع واردات مرغ در دستور کار قرار خواهد گرفت و در این باره تاکید کرد چنانچه واحد تولیدی مرغ را بیش از قیمت مصوب هشت هزار و 500 تومان بفروشد با ان واحد برخورد جدی خواهد شد و در ادامه گفت صنف نیز باید سود متعارف را در نظر بگیرید و تمامی خرید و فروشها باید با ارایه فاکتور صورت گیرد.
رییس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده همچنین در ادامه افزود : همه کشتارگاه ها موظفند روی بسته بندی های مرغ قیمت مصوب را درج نموده و از قیمت مصوب تخطی نکنند زیرا در این صورت با آنها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

خبرگزایر تسنیم – 98/5/20

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.