ارائه وام صفر تا چهار درصدی به کشاورزان

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
  • بازدید : ۱۴۵۷
اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گفتگو با خبرنگاران گفت: طیق توافقات صورت گرفته با سازمان تعاون روستایی کلیه کشاورزان عضو این تشکل می توانند از تسهیلات صفر تا چهار درصدی این بانک استفاده نمایند.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه ، به خبرنگاران گفت : تفاهمنامه ای فیمابین سازمان تعاون کشاورزی و روستایی و بانک مهر اقتصاد برقرار گردیده و طی آن کشاورزان می توانند تسهیلاتی با بهره ای پایین دریافت نمایند.
شیرزاد در ادامه اظهار داشت که نه تنها بانک و موسسات مالی دیگر تمایلی به اعطای تسهیلات و تامین مالی بنگاههای خود ندارند بلکه نرخ این تسهیلات نیز در صورت وجود ، با بخش کشاورزی کنونی ما همخوانی ندارد.
شیرزاد در ادامه گفت : این تفاهمنامه
به منظور تامین مالی بنگاه‌های خرد کشاورزی امضاء گردیده است و ما برای تامین مالی اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی راهکارهای مختلفی را در نظر داریم که تامین مالی اسلامی یکی از آنها می باشد.
وی همچنین یاد اور شد : این تفاهم‌نامه می‌تواند بخشی از نیاز مالی بخش کشاورزی کشور را به خصوص در زمینه تامین نهاده هایی از قبیل سم، بذر و کود تامین نماید.
شیرزاد همچنین گفت: ما بسیار امیدوار هستیم که این همکاری با بانک مهر ایران در آینده مستحکم تر و بیشتر شود و شرایط همکاری در زمینه های تازه و جدید مانند استارت آپهای فعال حوزه کشاورزی نیز میسر گردد و بتوانیم در این زمینه ها نیز از نظر تامین مالی با این بانک در تعامل باشیم.
وی همچنین یادآور شد: اعضای این اتحادیه ها می توانند از تسهیلاتی که توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اختیار اتحادیه‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی قرار می‌گیرد در جهت بهبود حوزه کسب‌ و کارهای خرد خود استفاده نمایند.
شیرزاد در ادامه گفت: این تسهیلات در حوزه‌های مختلفی همچون تامین سموم کشاورزی، خرید بذر به ویژه خرید بذر دانه‌های روغنی واگذار می گردد و کشاورزان می‌توانند بدون محدودیت از آنها استفاده نمایند.
مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این زمینه بیان کرد : امیدواریم که این تفاهم‌نامه بستری برای تامین مالی خرد بخش کشاورزی با پایین ترین میزان کارمزد باشد.
وی همچنین تصریح کرد: جامعه هدف ما در این تفاهم‌نامه ، اتحادیه‌های روستایی و تعاونی‌های کشاورزی هستند که نمی‌توانند از پس سود‌های 18 تا 24 درصدی دیگر بانک‌ها بر آیند.
اکبری در ادامه یادآور شد: براساس این تفاهم‌نامه 14 اتحادیه کشاورزی با این بانک در تعامل خواهند بود و حداکثر کارمزدها تا 4 درصد خواهد بود و کارمزد بالاتری از این رقم نخواهیم داشت.
وی همچنین گفت : بر این اساس این تفاهم نامه بهره‌برداران می‌توانند تسهیلات بانکی یاد شده را تا سقف 200 میلیون تومان دریافت نمایند.
اکبری تاکید کرد: شرایط دیگری نیز وجود دارد که اتحادیه‌ها حساب جاری‌شان را نزد بانک ما متمرکز می‌کنند و بر این اساس می‌توانند تسهیلات 30 تا 50 میلیون تومانی با کارمزد صفر تا 4 درصد در اختیار اعضاء خود قرار دهند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در ادامه متذکر شد: قول میدهیم که به محض اولین گردش حساب ، اعطای وام‌های ما نیز آغاز شود.
وی مدت زمان تفاهم‌نامه را 2 ساله اعلام کرد و افزود: این مسئله براساس توافق ما با اتحادیه مربوطه انجام می‌شود و برای هر بانک مدلی با بازپرداختی در قالب 60 ماه قابل تعریف است.

خبرگزاری فودنا - 98/5/22

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.