اعلام شرایط توزیع چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
  • بازدید : ۸۶۹
کلامی مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت و معدن در جمع خبرنگاران گفت : که ستاد مربوط به تنظیم بازار ، شرایط و موارد توزیع چایهای وارداتی با ارز دولتی را طی مصوبه ای اعلام نموده است.
به گزارش خبرگزاری ها و به نقل از این وزارتخانه ، مصوبه مذکور با توجه به تغییر وضعیت موضوع واردات چای از گروه یک به گروه دو و اختصاص نیافتن ارز 4200 تومانی برای چای وارداتی ، از اواخر خرداد ماه سال جاری صادر گردیده است.
کلامی در ادامه افزود : طبق بررسی های صورت گرفته ، میزان واردات چای از آغاز سال جاری تا تاریخ مقرر برای دریافت مابه التفاوت 4800 تومانی از اقلامی که از گروه یک به گروه دو منتقل شده اند رقم قابل ملاحظه ای بوده است و بنابراین سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان از کلیه شرکتهای وارد کننده چای دعوت به عمل آورد تا بتواند آمار دقیق مجودی و سابقه قیمتهای عرضه شده برای چای های وارداتی موجود در بازار راد به دست بیاورد.
کلامی مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت و معدن همچنین اظهار داشت : بر طبق این مصوبه قرار شد که سازمان مذکور ، واحدهایی که چای وارداتی با ارز 4200 تومانی را با مبلغی معادل واردات با ارز نیمایی در بازار عرضه نموده اند به بانک مرکزی معرفی نماید تا این بانک نسبت به اخذ ما به التفاوت این مبلغ اقدام نماید .
وی همچنین در مورد شرایط توزیع چایهای وارداتی با مبلغ 4200 تومانی گفت : توزیع این چایهای وارداتی با قیمت تصویب شده از طرف سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان صورت خواهد گرفت و قرار است که وارد کنندگان چای به منظور تعریف شبکه توزیع در بازار به ویژه در ایام محرم و صفر ، معرفی گردند.
وی همچنین در بخشی از سخنانش با تاکید بر این موضوع که ستاد تنظیم بازار بانک مرکزی را موظف نموده است که رفع تعهد ارزی کلیه کالاهای وارداتی مشمول ارز 4200 را مشروط به ارایه تاییده فروش کالای مذکور با قیمت تصویب شده سازمان حمایت و یا تاییدیه توزیع کالانی مذکور در شبکه های انتخابی وزارتخانه متولی این امر بداند ، بر اهمیت این موضوع تاکید نمود .
بنا به گفته وی بر طبق این مصوبه وزارتخانه های متولی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معرفی شده اند.

بازار بزرگ کشاورزی ایران – 98/5/30

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.