تصویب واردات مرغ اقدامی برای سودجویی عده ای

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
  • بازدید : ۱۶۳۹
نایب‌رئیس‌کانون انجمن صنفی مرغداران در جمع خبرنگاران گفت : هنوز جوهر توافقنامه طرح تعلیق دو ساله قانون انتزاع خشک نشده است که پیشنهاداتی نظیر واردات مجدد مرغ ، مطرح شده است.
حبیب اسدالله نژاد در مورد موضوع تصویب واردات مرغ به محض تعلیق قانون انتزاع گفت : در زمان مطرح شدن موضوع تعلیق قانون انتزاع وزارت جهاد کشاورزی از وظایف مربوط به حوزه کشاورزی ، بسیاری از مسوولین نگران همین دیدگاههای نادرست و ضد تولید داخلی بودند و امروز شاهد این هستیم که هنوز جوهر تعلیق قانون انتزاع خشک نشده ، موضوع واردات مرغ مطرح گردیده است .
وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که واردات مرغ تبعات بسیار بدی بر تولید داخلی و صنعت مرغداری خواهد داشت و در ادامه گفت : میزان تولید مرغ در داخل کشور به قدر کافی و جوابگوی نیاز داخلی می باشد و در زمینه تامین ذخایر مورد نیاز نیر هیچ گونه مشکلی وجود ندارد بنابراین در شرایط کنونی ، تصویب موضوع واردات مرغ چیزی جز سودجویی عده ای و خارج شدن بی دلیل ارز و در نهایت ضربه زدن به تولید داخلی نیست.
نایب‌رئیس‌کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی همچنین ضمن یاداوری کیفیت نامناسب مرغهای وارداتی در سالهای قبل و همچنین نهاده های وارداتی در ادامه گفت : بهتر نیست که به جای وارد نمودن مرغهای منجمد بی کیفیت ، به بخش تولید داخلی و صنعت مرغداری خودمان اهمیت بیشتری بدهیم و با بر طرف نمودن مشکلات و معضلات این بخش زمینه ای فراهم کنیم که بتوانیم از تمامی ظرفیتهای موجود در داخل استفاده نموده و توان تولید داخلی را قوت بخشیم ؟
وی همچنین در بخشی از سخنانش موضوع واردات مرغ را موضوعی غیر کارشناسی دانست و اعلام کرد که این موضوع به هیچ وجه مورد تایید تشکل های صنعت مرغداری نمی باشد . وی همچنین ادامه داد که در اقتصاد کنونی ما سیاست دستوری کارایی و خاصیتی خود را از دست داده و در بحث تولید نمیتوان از این سیاست استفاده نمود و تجربه سالهای گذشته در زمینه قیمت گذاری به شیوه دستوری ، فایده ای جز تحمیل هزینه های بسیار زیاد برای مملکت نداشته است و تنها باعث التهاب بی مورد و ایجاد جو روانی منفی در بازار می گردد.
وی در ادامه با اشاره به موضوع اعمال سیاست دستوری در مقوله جوجه ریزی در ماه گذشته در کشور گفت : اجرای این طرح بدان معنی است که قیمت جوجه که طبق مصوبات 2450 و در بازار 1500 تومان است باز هم کاهش یابد و این چیزی جز خسارت و زیان برای تولید کننده های داخلی نخواهد بود.
لازم به ذکر است که در صورت استفاده صحیح از ظرفیتهای داخل کشور ، پتانسیل و ظرفیتهای تولید داخل در حدی است که ما قادر به صادرات بالغ بر یک میلیون تن مرغ در هر سال را داریم و در این میان موضوع تامین ذخایر استراتژیک از محل واردات بسیار عجیب به نظر می رسد و این موضوع مصداق کامل تیشه زدن به ریشه صنعت مرغداری داخل می باشد.

98/6/4

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.