پیش‌بینی ۲۰۰۰میلیارد تسهیلات برای آبیاری

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
  • بازدید : ۲۱۹۵
عبدالکریم رضوی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت که تا پایان سال ، تعداد این صندوق ها به 150 خواهد رسید و همچنین در ادامه گفت پیش بینی می شود که 2000 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های آبیاری سال 98 در نظر گرفته شود.
عبدالکریم رضوی همچنین در ادامه گفت : صندوقهای غیر دولتی حمایت توسعه کشاورزی نهادهایی همسو و در راستای مدیریت توسعه کشاورزی دانش بنیان فعالیت می نمایند که باعث افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی ، ارتقای میزان و سرعت سرمایه گذاری تخصیص منابع مالی و اعتباری در داخل و خارج می گردند.
وی با اشاره به این موضوع که از زمان شروع به کار و تشکیل این صندوق‌ها تا پایان سال ۹۶، تعداد ۱۱۰ صندوق در کشور تشکیل شد و سپس در سال ۹۷ با شکل‌گیری ۲۰ صندوق غیردولتی، تعداد آنها به ۱۳۰ صندوق افزایش یافت ، افزود: در حال حاضر ۱۴۱ صندوق در کشور فعال هستند و پیش‌بینی می شود که تعداد این صندوق‌ها در پایان سال جاری به ۱۵۰ عدد برسد.
رضوی در ادامه گفت : در حال حاضر ۱۴۱ صندوق غیردولتی با سرمایه اولیه ۱۶۰۷ میلیارد ریال فعال گردیده و سرمایه انها در حال حاضر به ۱۷ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال افزایش یافته است همچنین تعداد تشکل‌های سهامدار این صندوق‌ها ۷۷۳۷ و تعداد افراد حقیقی ۱۱۲ هزار نفر می باشند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی همچنین گفت : از اواسط شهریور ماه سال ۹۶ تا شهریور ماه سال ۹۷، تعداد ۴۷ صندوق در سطح استانی و شهرستانی ، ۶۶ هزار و ۹۸۲ تن انواع محصولات کشاورزی را با ارزشی معادل ۱۸۴۷ میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال صادر کرده‌ که صندوق‌ها حدود ۳۶ درصد ارزش این محصولات را به صورت تسهیلات به صادرکنندگان پرداخت نموده اند.
رضوی همچنین در بخشی از سخنان خود بیان کرد: تسهیلات پرداختی صندوق‌های غیردولتی به سهامدارانش تا پایان سال ۹۷ و از محل منبع های گوناگون معادل ۱۰۵ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال و در مجموع ۱۰۸ هزار و ۷۰ میلیارد ریال می باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه عاملیت اعتبارات دولتی برای نخستین‌بار با فعالیت آبیاری در سال ۸۷ و توسط صندوق‌ها شروع به کار کرد گفت: در خلال این سال‌ها صندوق‌ها علاوه بر عاملیت آبیاری، فعالیت‌های دیگری را نیز در کشور به عهده داشتند و ظرفیت اجرایی این صندوق‌ها درباره اجرای عاملیت، جایگاه خوبی کسب نموده است ؛ به طوری که در سال قبل در پروژه‌محوری سامانه نوین آبیاری، تا پایان سال ۹۷ مجموعاً ۱۳ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال و تاکنون ۳۹ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال برای ۱۳۷ هزار و ۶۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغ توسط این صندوق‌ها اعتبار تخصیص داده شده است.
وی همچنین در ادامه گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی شده ۲۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات برای پروژه های توسعه آبیاری اختصاص داده شود.

98/6/5

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.