ورق پلی کربنات را چقدر می شناسید ؟

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
  • بازدید : ۱۱۶۱
در مورد شکل ظاهری ورق پلی کربنات باید گفت که این ورقها سخت‌ترین ماده شفافی هستند که این روزها به عنوان گزینه بسیار مناسبی به جای شیشه در صنعت ساختمان و به ویژه گلخانه ها تبدیل شده اند.
رزین پلی کربنات در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط فردی به نام دکتر دانیال فکس در شرکت جنرال الکتریک پلاستیک ساخته شد و در سال ۱۹۵۸ برای اولین بار به صورت انبوه در بازار عرضه و به فروش رسید. این نوع ورق به مرور به گونه های مختلفی تولید و روانه بازار گردید که از شاخص ترین آن ها میتوان به انواع ورق پلی کربنات تخت ، ورق پلی کربنات موجدار ، دو و چند جداره اشاره نمود که هر یک کاربردها ، مزایا و شاخص های منحصر به فردی را دارا می باشد.
تنوع در ساختار ورق‌ پلی کربنات امکان بکارگیری و استفاده از ان را بر روی ساختمانها ، گلخانه ها ، مراکز تفریحی و ... به خوبی میسرنموده ‌است و کاربردهای وسیعی از این ماده را میتوان در موارد گوناگون بر شمرد.
تنوع رنگ در ورق پلی کربنات باعث شده است که میزان عبور نور و سایه پذیری آن تا حد قابل توجهی افزایش یابد و همچنین به لحاظ تنوع رنگ امکان هماهنگی با سایر اجزا به خوبی وجود دارد.
به طول معمول از نظر ابعاد در ساخت این ورق ها شبیه به شیشه ها هستند و در ابعادی به طور حدودی 2*3 متر ساخته می شوند . وجود یک لایه ضد یووی بر روی سطح این ورقها ، باعث محافظت آنها در برابر نور خورشید شده و بنابراین امکان تغییر رنگ یا خرابی در ساختار انها توسط نور خورشید وجود ندارد.
بد نیست بدانید که میتوانید درخواست پلی کربنات با رویه آنتی یووی در دو طرف داشته باشید و اینکه این ورقها در ضخامتهای گوناگون بین 2 تا 10 میلیمتر قابل سفارش و تولید می باشند.
این ورقها در اصلا بی رنگ و شفاف بوده اما امروزه در رنگهای بسیار متنوع و زیبایی در بازار عرضه میگردند که همانطور که در بالا اشاره شد ، قابلیت هماهنگی با سایر اجزای ساختمان یا فضای مورد نظر شما را دارا می باشد.
ورق پلی کربنات تنها از دو قسمت ارتفاع و عرض قابل خم شدن می باشد، و یکی از مهمترین ویژگیها و برتریهای آن سبک وزن بودن آن می باشد . برخی از موارد کاربرد پلی کربنات پوشش سقف‌ها، پارکینگ‌ها، سقف کاذب و دیواره‌های سوله و… می باشد .
حتما می دانید که در انتخاب مصالح در ساخت گلخانه و یا ساختمانها عوامل طبیعی همچون طوفان ، تگرگ و زمین لرزه می‌باشد و بنابراین با توجه به میزان شفافیت و قدرت ضربه پذیری و مقاومت بالای ورق پلی کربنات، استفاده از ان را در مصالح ساختمانی و سازه گلخانه را بسیار متداول و محبوب نموده است .
سبک وزن بودن ورق پلی کربنات امکان نصب و حمل و نقل آن را به خوبی میسر نموده است. از دیگر مزایای ان سطح بالای تبادل حرارتی آن می باشد که این موضوع تا حد زیادی باعث کاهش هزینه های انرژی می شود چون مانع از خروج هوای گرم در زمستان و ورود گرمای بیش از حد در تابستان می گردد .
وجود لایه آنتی یووی بر روی این ورقها، مانع از تاثیر اشعه های سرطان زای خورشید به فضای درون می گردد و محیطی ایمن را برای استفاده کنندگان فراهم می اورد.
شاید شما فکر کنید که این ورقها با گذشت زمان و به مروو تغییر رنگ داده و گذر زمان و نور خورشید سبب کدر شدن آن می گردد اما جالب است بدانید که به علت همین لایه های محافظ تا حد بسیار زیادی این موضوع منتفی می گردد و به ندرت پیش می آید که ورق های پلی کربنات ، کدر و یا کثیف به نظر برسند. این ورقها به راحتی و با کمی رطوبت قابل تمیز شدن نیز می باشند.
امروزه به ویزه در مواردی نظیر احداث گلخانه ها استفاده از این ورقهای پلیمری به شدت روایج یافته است و تا حد بسیار زیادی هزینه های تولید کنندگان را کاهش داده است. قطعا به عنوان خواننده این مطلب شما نیز تمایل دارید که مزایا و معایب این ورقها را بدانید و به طور قطع بسیاری از این موارد را در سایتهای مختلف خوانده اید . قطعا باید گفت میزان برتری و ویژگیهای این ورقها بسیار بیشتر از معایب ان می باشند . در بازار بزرگ کشاورزی ایران به زودی مطالب متنوعی در مورد ورق پلی کربنات منتشر خواهیم نمود.


ورق پلی کربنات, ورق پلی کربنات تخت


ورق پلی کربنات, قیمت ورق پلی کربنات, ورق پلی کربنات تخا, ورق پلی کربنات موجدار

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.