آشنائی با پهپادهای کشاورزی تولیدی شرکت دی جی آی کشور چین

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
  • بازدید : ۱۹۱۴۱۹
شرکت DJI را میتوان یکی از با کیفیت ترین تولید کنندگان هواپیماهای بدون سرنشین دنیا دانست که با تولید پهپادهای کشاورزی مخصوص سمپاشی مدل اگراس خدمتی بی نظیر را به کشاورزان دنیا ارائه مینماید. پیشرفته ترین مدل سمپاش برای زراعت اگراس مدل ام جی وان پی است.
MG-1P یک سمپاش می باشد و بعد از کار نیاز به شست شو برای دفع سموم از بدنه آن دارد، بنابراین کمپانی برای راحتی کار شما محصول خود را به یک بدنه مهر موم شده مجهز کرده تا بعد از سمپاشی مزارع بتوانید آن را به صورت کامل شستشو دهید.
1- این پهپاد در واقع یک اکتاکوپتر میباشد که تعداد 8 عدد روتور پر قدرت برای پرواز در آنها بکار گرفته شده است هرکدام از این روتورها بر روی یک بازوی قدرتمند تعبیه شده اند و هر کدام وظیفه چرخاندن دو ملخ تعبیه شده بر روی خود را دارا بوده و دو تا دو تا روبروی هم قرار دارند. در زمان استفاده ابعاد آنها 146* 146*58 سانتیمتر بوده و در زمان حمل براحتی جمع شده و ابعاد آنها به 78*78*48 سانتیمتر کاهش می یابند .
2- در دو طرف دستگاه و زیر چهار عدد از روتورها چهار عدد نازل تی جت مدل وی اس 11001 نصب گردیده است که توسط دو عدد پمپ تغذیه میگردند و در زمان پرواز هم مقدار و هم قطر ذرات پاشش را تعیین می کنند. البته بر اساس نظر گیاه پزشک و در صورت نیاز نازلها قابل تعویض می باشند.
3- ظرفیت تانکر این پهپادهای کشاورزی ده لیتری بوده و وزن آن با مخزن پر، برحسب چگالی سم و یا کود حدود ۲۳٫۹ کیلوگرم میباشد ، اما در زمانی که مخزن خالی باشد وزن آن برابر با ۱۳ کیلوگرم می باشد.
4- با توجه به دوربین نصب شده در جلوی پهپاد، در زمان پرواز امکان نمایش مزرعه جلوی پرنده با این دوربین که دارای زاویه دید ۱۲۳ درجه می باشد، میسر می گردد این دوربین از رزولوشن ۱۲۸۰×۹۶۰ پیسکلی برخوردار می باشد .
5-موتورهای براشلس این نوع از پهپاد کشاورزی باعث گردیده است که بتوانیم با سرعتی برابر با ۱۲ متر در ثانیه آن را به پرواز درآورده و برای انجام فرایند سمپاشی در محدوده ای به قطر ۳ کیلومتر قابلیت بسیار مناسبی برای انجام عملیات سمپاشی به صورت همزمان را داشته باشیم.
6- یکی از قابلیت های بسیار حرفه ای این محصول ریموت کنترل آن میباشد، که امکان کنترل همزمان 5 پهپاد را برای یک خلبان فراهم می کند. با این قابلیت استثنائی در مزارع بزرگ و کشت و صنعتها براحتی می توانید در حداقل زمان با سرعتی باور نکردنی و خیره کننده سمپاشی و محلول پاشی کنید و از نتایج آن سود ببرید .
7-با توجه به استفاده از باطری مخصوص ۲۰ سل لیتیومی در این دستگاه که دارای ولتاژ ۴۴٫۴ ولت و ظرفیت ۱۲۰۰۰ میلی آمپر می باشد میتوانید با یک بار شارژ کامل در حدود ده دقیقه سمپاشی کنید. و با مخزن خالی میزان دوام شارژی این باتری به ۲۳ دقیقه هم می رسد. برای این محصول 4 باطری ارائه میگردد و شارژر مخصوص این پهپاد کشاورزی توانائی شارژ دو باتری همزمان را دارد که برای امکان پرواز مداوم در طول شب و یا روز را برای کاربر راحت کرده تا بدون دغدغه از مشکل باطری کار خود را ادامه دهد.

8 – با نصب دو آنتن آر تی کی بر روی این پهپادهای مدرن خلبان علاوه بر استفاده از تکنولوژی با ناوبری جدید قدرت پرواز و امکان مانور بر روی همه قسمتهای مزرعه را خواهد داشت. چرا که این آنتن ها با برخورداری از تکنولوژی بکار رفته در آنها و با مقاومتی که در برابر تداخل ولتاژهای قوی برق دارند امکان پرواز پهپاد در زیر کابلهای برق موجوددر مزارع را فراهم نموده است.

9- در این مدل پهپاد سیستم ارتقاء یافته راداری نصب گردیده است که در آن اجتناب از موانع را به کار برده اند و باعث میشود که از پرنده در مقابل موانعی نظیر سیم های برق ، شاخه درختان و غیره محافظت کند. این سنسور ایمنی توانایی این را دارد تا موانع را از فاصله ۱۵ متری تشخیص داده و از برخورد پهپاد با آنها جلوگیری کند.
10-در این پهپاد از الگوریتم های پروازی پیچیده ای استفاده می کنند تا بتواند پروازی امن و به دور از دردسر را برای خلبان به همراه داشته باشد. قلب تپنده این هواپیما متشکل از ۸ روتور می باشد که در صورت شکستن یا معیوب شدن هر کدام از بازوها یا روتورها در حین پرواز بتواند ایمنی را تضمین کند و بدون مشکل به محل اولیه پرواز برگشته و با در صورت نیاز در همان محل فرودی امن را داشته باشد و سیستم درایو موتورها دارای یک مکانیسم پیشرفته می باشد که امکان تغیر سیگنال های ارتباطی را در حین پرواز فراهم می آورد و در صورت قطع ارتباط با خلبان امکان برگشت اتوماتیک به محل پرواز را دارد.
11-سیستم کنترل پرواز پیشرفته این دستگاه دارای سه حالت پروازی میباشد اول سیستم هوشمند که با استفاده از امکانات سیستم آنرا برنامه ریزی مینمائید و پرواز اتوماتیک خواهید داشت و دوم سیستم هوشمند پلاس تمام حالات هوشمند را با فشردن دکمه رموت انجام میدهد و سوم حالت دستی که خلبان آزادانه میتواند پرنده را به پرواز درآورد ودر حالتهای مختلف پرواز دهد .

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.