مشخصات کلی پد سلولزی مرغداری

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
  • بازدید : ۵۴۲
اغلب محیط‌ هایی که برای نگهداری دام و طیور هستند در فصل گرم تابستان با مشکلاتی زیادی روبرو می‌شوند زیرا ممکن است بیشتر دام‌ها و طیور طاقت گرمای بیش از حد محیط را نداشته باشند. به عنوان مثال در مرغداری ها به دلیل تعداد بالای پرندگان و گرمای محیط ممکن است با مشکلات جدی مانند تلف شدن پرندگان روبرو شویم به همین دلیل در صنعت دام و طیور برای حل این مشکل در کنار استفاده از دستگاه های سرمایشی مناسب استفاده از پد سلولزی مرغداری پیشنهاد شده است. این پدها در جهت تکمیل سیستم های سرمایش تبخیری صنعتی هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توان دما و رطوبت را به حد نرمال و مرطوب رساند. شما می‌توانید از طریق بازار بزرگ کشاورزی ایران این محصول را به راحتی خریداری نمایید. همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر در مورد این پدها توضیح دهیم.
پد سلولزی یا پوشال ها
در گذشته برای اینکه محیط مناسبی برای طیور مهیا شود از فن به همراه پوشال استفاده می‌کردند تا محیط به رطوبت مطلوب برسد. اما این سیستم در ابعاد بزرگ مشکلاتی داشت به همین دلیل ایده های متفاوتی مطرح شد که بهترین آن‌ها پد سلولزی بود این ایده توانست با هزینه‌ای بسیار اندک در ابعاد بزرگ راندمان را بالا ببرد. در اصل در این روش از سرمایش تبخیری استفاده می‌شود. در سرمایش تبخیری یکی اصل ساده وجود دارد این است که جریان هوایی از محیطی مرطوب عبور می‌کند و باعث خنک شدن محیط می‌شود. ایده اصلی این دستگاه ها از کولرهای آبی ساده گرفته شده است. اما یک مشکلی که وجود دارد این است که سیستم کولرهای آبی ساده رطوبت خوبی ندارند و خیلی سریع فرسوده می‌شوند. علاوه بر آن محیط را برای رشد عوامل بیماری زا و انواع قارچ ها آماده می‌کند که این هوای آلوده برای دام و طیور بسیار خطرناک است.
حال با تولید پدهای سلولزی می‌توان این مشکل را تا حدی زیادی برطرف کرد به این صورت که پدها به صورت یک واسط عمل می‌کنند تا رطوبت در حد نرمال قرار بگیرد. جالب است بدانید در گذشته هر چند سال یک‌بار افراد پوشال ها را عوض می‌کردند و به طبع بعد از مدتی پوشال ها کارایی اول خود را از دست می‌داد و حتی می‌توانستند عاملی برای بیماری باشند. پدهای سلولزی از کاغذهای کرافت تولید می‌شوند که ورق های نازک و موجدار هستند. این کاغذها قادر هستند آب زیادی را جذب کنند که البته در زمان تولید از افزودنی هایی استفاده می‌شود که مانعی برای فاسد شدن و تجزیه شدن آن‌ها باشد که مهمترین آن‌ها رزین است. به این صورت که در تمامی تولیدات پدهای سلولزی از کاغذهای کرافت با لایه ای از رزین استفاده می‌شود. پدهای سلولزی معمولاً با یک شکل هندسی مخصوص با بافت منظمی تولید می‌شوند که بتوانند آب را به صورت یکنواخت در تمامی قسمت ها پخش نمایند.
مزایای استفاده از پد سلولزی مرغداری
معمولاً سیستم های سرمایش تبخیری که در مرغداری ها یا مکان های صنعتی دیگر که استفاده می‌شوند تجهیزات کامل دارند به همین دلیل تعویض آن‌ها کار درستی نیست به همین دلیل می‌توان به راحتی با پدهای سلولزی محیط را به دما و رطوبت دلخواه برسانیم. برای این کار تنهایی کافی است به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده کنید. جالب است بدانید این پدها برای اینکه جایگزینی مناسبی برای پوشال ها باشد طراحی شده اند. در ادامه به مزیت‌های پد سلولزی مرغداری اشاره کرده ایم:
• کاغذ های کرافت که در پد سلولزی استفاده می‌شود جذب بالایی از آب دارند به همین دلیل می‌توانند محیط را به دمای مورد نظر خود برساند. از این‌رو با این قابلیت می‌توانید تا حد زیادی در مصرف آب و برق صرفه جویی نمایید. پس با استفاده از این پدها می‌توانید در دراز مدت هزینه ها را کاهش دهید.
• خاصیت مویینگی یکی از خاصیت‌هایی است که کاغذ کرافت دارد. این خاصیت باعث می‌شود که آب به صورت یکنواخت در کل سطح پد توزیع یکنواختی داشته باشد. این در حالی است که این خاصیت در پوشال ها وجود نداشت و به همین دلیل راندمان کلی دستگاه بسیار پایین بود اما با وجود این پدها همان دستگاه می‌تواند بازدهی بسیار بالایی داشته باشد.
• پدهای سلولزی به صورتی تولید شده اند که حشرات موذی نمی‌توانند وارد آن‌ها شوند این در حالی است که در سیستم های قدیم که از پوشال استفاده می‌کردند حشرات موذی به راحتی وارد می‌شوند و حتی در برخی از موارد در آن‌ها لانه گزینی می‌کردند. همین امر باعث میشود که سیستم‌هایی که از پوشال استفاده می‌کردند بستری را برای عوامل بیماری زا مهیا کنند. در پدهای سلولزی این مشکل به صورت کامل برطرف شده است.
• پد سلولزی مرغداری دارای یک ویژگی بسیار مهم به نام خود شویی است به این صورت که مانع بسیار خوبی برای رسوب‌گذاری در پدها می‌شود. در سیستم های پوشالی اغلب بعد از کمی استفاده املاح آب در سطح پوشال ها جمع می‌شدند و همین امر باعث می شد که عمر پوشال ها کاهش پیدا کند.
• پد سلولزی می‌تواند محیط را به نسبت پوشال ها خنک‌تر کند از این رو می‌تواند به صورت کاملاً چشمگیری راندمان سیستم سرمایش تبخیری را افزایش دهد. در نتیجه با هزینه کمتر می‌توانید یک سیستم سرمایشی با قدرت کمتر خریداری کنید و حتی هزینه کمتری برای برای تامین انرژی بپردازید.
• پوشال ها در مدتی بسیار کوتاه کیفیت اولیه خود را از دست میدهند اما این در حالی است که پد سلولزی را می‌توانید تا سه سال اول با همان کیفیت اولیه استفاده نمایید. دلیل این طول عمر بالا را می‌توان به ویژگی و جنس کرافت ها نسبت داد.
• پدهای سلولزی در برابر انواع قارچ ها و عوامل بیماری زا بسیار مقاوم هستند. حال با استفاده از این پدها می‌توانید محیط پرورش دام و طیور را از هر گونه بیماری پاک نمایید.
• با استفاده از پدها می‌توانید محیط را عاری از هر گونه گرد و غبار کنید این در حالی است که پوشال ها به تنهایی باعث ایجاد گرد و غبار در محیط می‌شوند.
کاربردهای پد سلولزی
پدهای سلولزی اغلب در محیط‌های صنعتی و بزرگ گلخانه ای و یا مرغداری استفاده می‌شود. این سیستم می‌تواند سرمایش را با یک رطوبت مطلوب در محیط حکم فرما کند. البته این پدها به تنهایی نمی‌توانند این شرایط را فراهم کنند و باید در روش های سرمایش تبخیری استفاده شود. قیمت کلی این پدها کاملاً بستگی به نوع و یا طراحی خاص سیستم سرمایش تبخیری است که در محیط استفاده می‌شود متفاوت است. حال با توجه به مزیت‌های مختلفی که این پدها دارند می‌توان از آن‌ها در قسمت‌های مختلف استفاده کرد در زیر به رایج‌ترین صنایعی که از این محصول استفاده می‌کنند اشاره کرده ایم:
• صنعت دام و طیور: در این سالهای اخیر بیشترین استفاده از پدهای سلولزی در صنعت مرغداری بوده است. زیرا این پدها می‌توانند دمای مطلوب را برای پرورش دام و طیور فراهم کنند.
• صنایع کشاورزی: یکی از کاربردهای پدهای سلولزی صنایع کشاورزی است. پدهای سلولزی که برای گلخانه ها استفاده می‌شود کمی با پدهای سلولزی مرغداری متفاوت تر است زیرا در این پدها باید بتوانند تعادل بهتری بین دما و رطوبت ایجاد نمایند. از اینرو پدهایی که برای کشاورزی استفاده می‌کنند قیمت بالاتری دارند.
• لوازم خانگی: یکی از مواردی که از پدهای سلولزی استفاده می‌شود استفاده در سیستم های سرمایش تبخیری مانند کولرهای آبی است. به طور طبیعی کولرهایی که از این سیستم استفاده می‌کند هزینه اولیه آن‌ها که همان خرید کالا است بالاتری دارند اما در دراز مدت ب دلیل بالا بودن راندمان هزینه های جانبی را تا د زیادی کاهش می دهند.
• هواسازهای صنعتی: یک دیگر از مواردی که استفاده می‌شود در فضاهای صنعتی بزرگ است که از هواساز استفاده می‌کنند. در کل در این دستگاه ها برای بالا بردن بهره وری از پدهای سلولزی استفاده می‌کنند.
ویژگی های کلی پد سلولزی
در زیر به ویژگی های پد سلولزی اشاره کرده ایم:
• به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب مانند کرافت ها می‌توان آب زیادی را جذب کنند.
• پد سلولزی دارای خاصیت مویینگی است که باعث می‌شود توزیع یکنواختی ز آب در سطح پد سلولزی ایجاد شود.
• این محصول دارای خاصیت خودشویی دارد و همین امر باعث می‌شود که به مرور زمان رسوب در آن جمع نشود.
• یکی از مهمترین ویژگی هایی که پد سلولزی دارند می‌توانند مانع خوبی برای ورود حشرات موذی باشد.
• حداقل طول عمر محصول 3 سال است.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.