تحقق زودهنگام اهداف برنامه با استانداردسازی تجهیزات مرغداری‌ها‌

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
  • بازدید : ۸۴۰
یک فعال صنعت مرغداری گفت: در صورتی که دستگاه‌های اتوماسیون در مرغداری‌های کشور استفاده شوند می‌توان برنامه پنجم توسعه تولید مرغ را در مدت یک سال محقق کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور که از امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به کار کرده تا 17 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
در این نمایشگاه در مورد تولیدات وابسته به دام و طیور،‌فراورده‌های لبنی و صنایع وابسته در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.
در این نمایشگاه در یکی از غرفه‌ها دستگاهی به نام اتوماسیون صنعت مرغداری در معرض نمایش گذاشته شده که رئیس هیئت مدیره شرکت رویان صنعت شایا درباره فواید این دستگاه گفت:‌ دستگاه اتوماسیون صنعت مرغداری می‌تواند تولید مرغ تا 2میلیون و 300 هزار تن که تا پایان برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده را تا آخر سال جاری محقق کند.
میرنژاد با بیان اینکه این دستگاه تولید داخل است گفت: با راه‌اندازی دستگاه اتوماسیون صنعت مرغداری در مرغداری‌ها می‌توان میانگین تلفات 16 درصدی مرغداری‌ها را به 3 الی 5 درصد و ضریب تبدیل دان 2.2 را به 1.7 تقلیل داد.
وی همچنین گفت: این دستگاه مصرف سوخت مرغداری‌ها را 50 تا 70 درصد کاهش می‌دهد.
میرنژاد همچنین ادامه داد: با کنترل دما و رطوبتی که توسط این دستگاه صورت می‌گیرد میزان مصرف سوخت مرغداری‌ها به شدت کاهش می‌یابد.
وی ادامه داد: سالانه یک میلیارد و یکصد میلیون قطعه در سال جوجه‌ریزی می‌شود و در صورتی که این جوجه‌ها به مرحله تولید مرغ برسد، سالانه باید بیش از 2.5 میلیون تن مرغ در کشور تولید شود اما تولید حدود یک میلیون و 650 هزار تن است.
میرنژاد افزود: حدود 750هزار تن مرغ در کشور تلفات داریم و در صورتی که ضریب تلفات کاهش یابد 300 هزار تن می‌توان به گوشت مرغ کشور اضافه کرد.
وی همچنین گفت: با نصب اتوماسیون دستگاه اتوماسیون در مرغداری‌ها قیمت هر کیلوگرم مرغ تا 700 تومان کاهش می‌یابد.
میرنژاد گفت:‌در حال حاضر 400 الی 500 واحد از مرغداری‌های کشور به این دستگاه مجهز شده‌اند و در صورتی که تمام 18 هزار و 700 مرغداری کشور به این دستگاه تجهیز شود انقلاب بزرگی در تولید مرغ بوجود خواهد آمد.
وی با بیان اینکه مشکل مرغداری‌های کشور غیراستاندارد بودن دستگاه‌های استفاده شده است گفت: در قانون بهره‌وری کشاورزی نیز وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد موظف شده بودند در طول مدت 6 ماه استانداردهای دستگاه‌های مرغداری‌ها را تدوین و ابلاغ کنند که تاکنون چنین نشده است.

خبرگزاری فارس – 91/8/14

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.