آشنایی با بید ها و کرم درخت

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
  • بازدید : ۵۷۸۸
بید Clepsis spectrama
این بید به طول بیش از 2 سانتی متر است .بالهایی زرد با دو خال قهوه ای روی هر بال دارد. در شب مخصوصا فعال است .
کرم درخت Clepsis spectrama
بسیار فعال قهوه ای مایل به خاکستری با سر سیاه است.بیش از 2.5 سانتی متر طول چهار جفت پیش پا روی شکم دارد.
پیچاننده های برگ کرم های کوچک قهوه ای با سر مشکی هستند .اینها زمانیکه لمس شوند بسیار فعال هستند . کرمها در پیله ها مخفی می شوند یا در گلها زندگی می کنند .کرمها هم به برگها هم به برگها صدمه می زنند .کرمها درون جوانه ها را می خورند . زما نیکه گلها باز هستند قلب گلها خورده می شود.در ژربرا اغلب خسارت گل که به وسیله بید به رنگ کاه (Clepsis spectrama ) ایجاد شده مشاهده می گردد. بید(spodoptera exigua ):
بید قهوه ای مایل به خاکستری به اندازه 1.5 سانتی متر است . بالهای v شکل با خالهای زرد کلیه ای شکل روی بالها است.
spodoptera exigua
اغلب به صورت کرم درختی سبز تیره با نوار زرد روی کنار بدن است تا 3 سانتی متر بلندی دارد.چهار جفت پیش پا روی شکم دارد.
کنترل کرم اغلب مشکل است. کرمهای جوان اغلب از بافت بین رگبرگها تغذیه می کنند. تا حدودی کرمهای بزرگتر اصولا از درون برگ جوان و نقاط رشد تغذیه می کنند و میتوانند خسارت بیشتری را باعث شوند.به علت نسل کوتاه انها احتمالا خسارت به طور وسیعی بخصوص در تابستان وبهار افزایش مییابد.
بید Cherysodeixis chalcites
بید قهوه ای مایل به طلایی به اندازه 3 تا 4 سانتی متر است. بالها مانند یک چادر بسته می شوند. توده مویی روی پشت دارد.
کرم Cherysodeixis chalcites
کرم سبز روشن با خطوط زرد روی کنار بدنش وکمی خطوط به رنگ روشن در پشت است. سر سبز دارد.طول بیش از 5 سانتی متر دارد. دو جفت پیش پا روی شکم دارد.
حلقوی کننده گورجه فرنگی که در محصولات متعدد در زراعت محا فظت شده اتفاق می افتد. کرم دو پیش پا دارد و به صورت هندسی حرکت می کنند .کرم می تواند خسارت خورندگی در برگ و گل ایجاد کند.
بیدDuponchelia fovealis
بید قهوه ای کوچک که بینی اش را درون محصول فرو می کند . در ماده ها پیشامدگی های شکم کنار بالها یک راه طولانی است . بالهای v شکل با عدم همپوشانی در پشت دارد.
کرم Duponchelia fovealis
کرم بزرگ قهوه ای است. تا 2 سانتی متر طول دارد.در محصول به سختی یا فت می شود .انها نقاط سیاه روی پشتشان دارند . انها سر سیاه و مشخص دارند. در مرز بین خاک و گیاه زندگی می کنند. هرگز به مقدار در گیاه یا فت نمی شوند. احتمالا در شبکه های خود ساخته مخفی می شوند.
پروانه های کوچک که شکم به طور قابل توجه ای بلند در بالا خمیده است . پروانه ها به مقدار زیاد موجودند . بید ها روی مرز بین خاک و گیاه زندگی می کنند . بدلیل روش مخفی زندگیشان بید ها می توانند باعث خسارت زیادی شوند. انها از نوک ریشه و بن گیاه تغذیه می کنند. جوانه های کناری شاید خورده شوند و حتی ممکن است شل شده یا از بین بروند . این رشد و تولید گیاه را متاثر می کند.
لارو تعدادی از گونه های بید (شامل گونه های (Agrotis کرمهای بریده نا میده می شوند . بید ها معمولا در غروب و در طول شب پرواز می کنند . انها روی سطح زیر برگ و روی زمین تخم می گذارند.بید های جوان در ابتدا روی برگها پیدا می شوند.در طی روز بید های پیرتر در خاک یا زیر برگهای ریزان نزدیک گیاه میزبان پنهان می شوند.زمانیکه بیدها استراحت می کنند معمولا به طرف بالا خمیده می شوند.در طول شب بید ها اساسا درون گردن ریشه و قسمتهای پایین تر گیاه را می خورند.بعضی اوقات همچنین برگهاو نقاط رویشی صدمات خورندگی نشان می دهند. بخصوص اغلب بیدهای بالغ خسارت بیشتری در یک زمان کوتاه را با عث می شوند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.