با این بخش بیشتر آشنا شوید!

پرده هوا به جریانی از هوا اطلاق می شود که توسط آن هوای سرد و گرم از یکدیگر تفکیک می شوند .به طور معمول پرده هوا که کاربردهای مختلفی نیز دارد ، در بالای دربها نصب می شود .
دستگاه پرده هوا مجهز به یک فن قدرتمند در قسمت بالا یا سقف و یک مکنده قوی در قسمت کف دستگاه می باشد که توسط این فن و مکنده ، جریان هوای فشرده از قسمت فوقانی به قسمت تحتانی دمیده می شود.
کاربردهای پرده هوا
با استفاده از جریان هوای شدید خارج شده از پرده هوا به هنگام باز شدن درب ، دو فضای داخل و خارج از یکدیگر جدا شده و مانع از ورود حشرات و گرد و غبار به داخل می گردد ، بنابراین دستگاه پرده هوا علاوه بر تمیز نگهداشتن محیط ، در افزایش راندمان سیستمهای تهویه و کاهش هزینه های انرژی بی تاثیر نخواهد بود.
در واقع یکی از بارزترین مزایای استفاده از دستگاه پرده هوا جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش هزینه ها می باشد.
پرده هوا در افزایش سطح بهداشت محیط نیز تاثیر گذار خواهد بود چرا که با دمش جریان پر فشار به خارج ، مانع از ورود گرد و غبار و حشرات می گردد.
یکی دیگر از مزایای پرده هوا ، فضای بسیار کمی که اشغال می کند میباشد که نوع تجاری این وسیله بسیار کم حجم تر و زیباتر از انواع صنعتی ان می باشد .
انواع صنعتی پرده هوا ، قابلیت ساخت در ابعاد مورد نظر را دارد که این موضوع یکی از برتریهای پرده هوا صنعتی نسبت به انواع تجاری آن می باشد .
پرده هوا باید در قسمتی از ورودی نصب شود که امکان ورود و نشت رطوبت و آب به آن محیط وجود نداشته باشد . توصیه می شود برای تمیز کردن پرده هوا از مواد شیمیایی نظیر بنزین و ... استفاده نگردد.
پرده هوا هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قابل نصب می باشد که چنانچه پرده هوا را به صورت افی نصب نمودید باید در دو سمت محیط و یا دی بالا و پایین نصب گردد و در صورت نصب پرده هوا به صورت عمودی باید در یک سمت نصب شود.