با این بخش بیشتر آشنا شوید!

بخاری صنعتی یا هیتر صنعتی از بهترین و کارآمدترین دستگاه های ایجاد گرمایش در محیط‌های بزرگ صنعتی همچون کارخانه‌ها، مراکز تولیداتی، ادارات، سوله‌ها، سالن‌ها و... است که در مدل‎ها، اندازه‎ها و ظرفیت‌های مختلف تولید و بسته به متراژ محیط خریداری می‌گردد. قدرت گرمایشی بخاری‌های صنعتی ۲۰ تا ۳۰ برابر هیترهای معمولی است. حرارت و گرمایش بخاری صنعتی از طریق سوخت‌های گاز، گازوئیل، نفت یا انرژی الکتریسیته تامین می‌شود و از طریق رسانش، تابش و یا همرفت انتقال می‌یابد. انتقال حرارت در بخاری‌های صنعتی توسط فن نیز صورت می‌گیرد.

مزایای استفاده از بخاری صنعتی

  •         گردش و تهویه مناسب هوا در محیط  
  •         اشغال فضای کم در مقایسه با حجم گرمای تولیدی
  •         نصب و تعمیر بسیار آسان  
  •         بازدهی و راندمان بالا در تأمین هوای گرم  
  •         مناسب استفاده برای هر محیط
  •         طول عمر بسیار بالا و استهلاک پایین
  •         دارای ظرفیت حرارتی متفاوت  
  •         قابلیت جابه‌جایی و حمل‌ونقل آسان

انواع بخاری صنعتی

بخاری صنعتی علاوه بر دسته‌بندی بر اساس سوخت مصرفی، از نظر عملکرد به انواع بخاری صنعتی فن دار، بدون فن و هیتر تابشی و از نظر نحوه قرارگیری یا نصب نیز به انواع بخاری صنعتی ایستاده، کابینتی و تابشی تقسیم می‌شوند. انواع بخاری صنعتی ایستاده و کابینتی از نظر عملکرد تفاوت چندانی ندارند و تفاوت اصلی آن‌ها در ظرفیت گرمایش، ظاهر و نحوه نصب آن‌ها است. برخی از مدل‌های معروف بخاری صنعتی عبارت‌اند از:

بخاری صنعتی فن دار

بسیاری از بخاری های صنعتی گرمایش را توسط فن در محیط مورد نظر توزیع می کند. این دسته از بخاری‌های صنعتی با نام بخاری صنعتی فن دار شناخته می‌شوند. گرما توسط فن تعبیه شده در داخل هیتر در محیط جریان پیدا می‌کند که باعث انتقال سریع حرارت در محیط و صرفه جویی در مصرف انرژی می‌گردد.

بخاری ایستاده گازی

بخاری ایستاده گازی از انواع بخاری‌های صنعتی است که سوخت آن از گاز شهر تامین می‌شود و مشعل موجود در آن‌ها تنها یا سوخت گاز کار می‌کند.  

بخاری کارگاهی

بخاری کارگاهی نوعی بخاری صنعتی بدون فن است که معمولا در کارگاه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوخت این نوع بخاری صنعتی معمولا نفت یا گازوئیل است. نکته مهم در مورد بخاری کاراگاهی نداشتن دودکش است که استفاده از آن را برای محیط‌های بسته و بدون جریان هوا محدود می‌سازد.

بخاری گازوئیلی صنعتی

بخاری گازوئیلی صنعتی نوعی بخاری کارگاهی است که تنها با سوخت گازوئیل کار می‌کند. این نوع از بخاری های صنعتی واجد یک باک گازوئیل هستند و بعضا قابلیت کار با نفت را نیز دارد.  

هیتر صنعتی تابشی

سیستم‌های گرمایش تابشی نیز نوعی از بخاری صنعتی هستند که به‌عنوان یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین انواع بخاری صنعتی کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارند. 

 نمایندگی بخاری صنعتی

بخاری های صنعتی و کارگاهی از پرکاربردترین سیستم ها برای ایجاد گرمایش در محیط‌های صنعتی است که امروزه برای تامین گرما در مکان‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. برند های ایرانی مختلفی چون انرژی، نیرو تهویه البرز، مهیاسان، نیک گستر و... مدل‌های مختلف این بخاری‌ها را تولید می‌کنند که توسط نمایندگی‌های مجاز بخاری صنعتی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

خرید بخاری صنعتی

خرید بخاری صنعتی باکیفیت و برخورداری از مزایای طولانی مدت آن مستلزم توجه به برخی نکات است که خرید از مراکز و نمایندگی بخاری صنعتی معتبر می‌تواند تضمین‌کننده آن باشد. از نکات موردتوجه برای خرید بخاری صنعتی می‌توان به ارزیابی رده انرژی بخاری، خرید بر اساس متراژ محیط، قدرت حرارتی بخاری، و ارائه ضمانت و خدمات پس از فروش چون نصب و راه‌ندازی  اشاره کرد.

قیمت بخاری صنعتی

قیمت بخاری صنعتی به عوامل متعددی چون برند سازنده، جنس، فن دار یا بدون فن بودن، بدون دودکش یا دودکش دار بودن، نوع سوخت مصرفی، ابعاد و اندازه، میزان گرمایش خروجی و گارانتی و خدمات پس از فروش بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت بخاری صنعتی و مشاوره جهت خرید بهترین گزینه می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج در سایت با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

لیست قیمت بخاری کاراگاهی

جدول زیر جهت برآورد شما از قیمت بخاری کاراگاهی ارائه شده است.

نوع بخاری

قیمت (تومان)

هیتر گازی انرژی مدل (فن ایرانی) 640

24998420

بخاری گازی انرژی مدل 625

21500000

بخاری صنعتی برقی انرژی EH0150

12640000

بخاری گازی بدون دودکش انرژی کارگاهی260

از ۷۸۹۱۶۰۰ تا ۱۱۸۸۱۰۰۰

فن هیتر گازی انرژی مدل 660

40000000 تا 60000000

بخاری کارگاهی نفتی گازوییلی

از ۷۴۹۷۰۰۰ تا ۱۱۸۸۱۰۰۰

بخاری کارگاهی نفتی گازوییلی

از 10700000 تا 17536000

بخاری کارگاهی 42000 گرمسال مدل GL610 گازی

از 7500000 تا 12600000