تعداد محصولات: 189
سؤالات متداول

با وجود تنوع دستگاههای تصفیه آب، انتخاب یک دستگاه با کیفیت و مناسب نیازمان کار چندان راحتی نمیباشد. فاکتورهای زیادی در این انتخاب دخیل هستند که باید به انها توجه نمود. قبل از هر انتخابی بهتر است با یک کارشناس و متخصص در این زمینه مشورت نمایید

 

بله. در سایت بازار بزرگ کشاورزی ایران، شرکتهای زیادی به معرفی انواع سیستمهای تصفیه آب پرداخته اند که شما میتوانید بسته به نیاز خود ،با هر یک از آنها به راحتی در ارتباط بوده و مشورت بگیرید. کارشناسان ما  بهترین مشاورین شما در انتخاب یک سیستم تصفیه آب مناسب و ایده آل خواهند بود

 

تشخیص تقلبی و اصل بودن یک دستگاه تصفیه آب، نیاز به تجربه و تخصص دارد. بنابراین بهترین و راحت ترین راه، اطمینان از اصالت شرکت یا فروشگاهیست که از ان خرید می کنید. تولید کنندگان و فروشندگان معتبر تا حد زیادی راه شما را برای اطمینان از اصل بودن کالای خریداری شده هموار می نمایند

 

براورد هزینه یک دستگاه تصفیه آب صنعتی یا کشاورزی به فاکتورهای متعددی نظیر، ظرفیت دستگاه، میزان شوری آب و خاک و .. بستگی دارد. برای مشاوره و استعلام قیمت دستگاه مورد نیاز خود با کارشناسان ما  در تماس باشید

 

با این بخش بیشتر آشنا شوید!

بررسی مقایسه ای آب معدنی و آب تصفیه شده با دستگاه تصفیه آب

شاید برای خیلی از ما این سوال پیش آمده باشد که استفاده از دستگاه تصفیه آب بهتر است یا استفاده از آبهای معدنی و آشامیدنی موجود در بازار . حتما همه شما نقل قولهای رایج در جامعه درباره هر یک از این دو مورد را زیاد شنیده اید. به عنوان مثال خیلی از افراد معتقد هستند که آب تصفیه شده ، تلخ مزه است یا برخی دیگر گمان میکنند استفاده از آبهای معدنی سبب چاقی های موضعی به خصوص در نواحی شکم می شود.
بنابراین تصمیم گرفتیم در یک مطلب کوتاه و جامع ، این دو موضوع را با هم مقایسه کنیم تا یک جمع بندی از ساختار و ویژگیهای هر یک از این سیستمها داشته باشیم.
همچنین سعی خواهیم کرد در یک مطلب بسیار جامع و در عین حال کوتاه ، روند و فرایند تصفیه آب توسط دستگاههای خانگی را توضیح دهیم تا اگر چنانچه شما قصد خرید و نصب این سیستم را برای منزل خود دارید ، حد اقل از اجزای ضروری و عملکرد هر یک از آنها به طور کامل مطلع باشید.
با توسعه جمعیت شهری و فقدان آب شرب سالم , امروزه یکی‌از گرفتاری های شهرنشینی , مسائل مربوط به آب ‌آشامیدنی است . با وجود کارخانه ها و تولید کننده های متعدد سازنده آب معدنی و آب شرب , این سوال که استفاده از آب معدنی عاقلانه تر است یا استفاده از دستگاه تصفیه آب , ذهن بیشتر اقشار جامعه را به خود معطوف نموده است . در این مقاله نگاهی گذرا و مقایسه ای به آب معدنی و آب تصفیه انداخته و قضاوت در این باره را به عهده شما می گذاریم .
یکی ‌از موادی که در تهیه آبهای معدنی از آن استفاده می شود ماده ای نگهدارنده با عنوان فلوراید می‌باشد . ماده فلوراید سرطان زا بوده و استفاده از آن برای انسانها بسیار زیان آور و خطرناک است اما از آن جا که به صورت معمول آب بهداشتی و سلامت بعد از گذشت دو روز در بطری آغاز به گندیدگی می‌کند , در ایران برای پیشگیری از این قضیه به آبهای آشامیدنی و معدنی فلوراید می افزایند .
در مقایسه استفاده از 

دستگاه تصفیه آب 

و آب معدنی یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه نمود , موقعیت محیطی غیر بهداشتی و شرایط تولید آن است که متاسفانه در کارخانجات سازنده آب معدنی به چشم می خورد و البته این موضوع در استفاده از دستگاه وجود ندارد .
به عنوان یک مصرف کننده باید بدانید که اصلی ترین وظیفه این دستگاه , حذف املاح زیادی و نیترات موجود در آب میباشد چون وجود بیش تر از حد این مواد برای بدن فرد زیان آور میباشد در صورتی‌که که در ایجاد آب معدنی عموما از نیترات و املاح استفاده می‌شود که وجود این مواد سبب ایجاد و بروز بیماری هایی نظیر سنگ کلیه و . . . می گردد .
نکته آخر این ‌که در دراز مدت ، استفاده از این دستگاه از نظر اقتصادی برای مصرف کننده بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود . چون شما به عنوان یک مصرف کننده قطعا در طول سال و سالیان از حجم زیادی آب معدنی و یا آشامیدنی استفاده می نمایید که این موضوع در دراز مدت هزینه بسیار زیادی به شما تحمیل خواهد نمود و البته استفاده از بطری های آب معدنی از نظر زیست محیطی نیز مشکلاتتی در بر خواهد داشت که این موضوع در استفاده از دستگاه تصفیه برطرف خواهد شد و شما در طول سال تنها هزینه تعویض فیلتر را خواهید داشت.

روشهای موثر در انتخاب بهترین و مناسب ترین دستگاه تصفیه آب
به دلیل اینکه امروز مدلهای بسیار متنوعی از نوع خانگی این دستگاه در بازار وجود دارد , انتخاب مناسبترین و کاربردی ترین نوع کار ساده ای نیست . اما اطلاع از پاره ای موارد در خرید مناسب ترین دستگاه ، بسیار راه گشا خواهد بود که در زیر به اختصار به آنها اشاره خواهد شد .
مهمترین مساله در خرید و انتخاب ، توجه به نوع کاربرد و نیاز مصرف کننده می باشد بنابراین به هنگام خرید و انتخاب  باید دقیقا بدانید که هدف شما از تهیه این دستگاه چه می باشد و آبی که قصد تصفیه آن را دارید ، دارای چه خصوصیاتی از نظر فیزیک و شیمیایی می باشد .
ظاهر و ابعاد دستگاه  نیز از آن دسته مواردیست که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین با مقایسه ظاهر و ابعاد دستگاه نسبت به فضایی که برای تعبیه آن در نظر گرفته اید ، میتوانید به انتخاب بهتری داشته باشید .
در مرحله بعد ، توجه کافی به اصل و اوریجینال بودن دستگاه داشته باشید . از آنجا که در حال حاضر مدلهای بسیار متنوعی از انواع این دستگاه در کشور وجود دارد ، طبیعتا مدلهای تقلبی نیز بسیار زیاد خواهد بود. به طور معمول دستگاههای ساخت تایوان از کیفیت بالاتری برخوردار هستند .
اطلاع از نحوه عملکرد و روش تصفیه آب نیز از جمله مواردیست که راهنمای خوبی در انتخاب و خرید می باشد . همانطور که در قبل اشاره شد تصفیه آب مجهز به سیستم اسمز معکوس دارای کیفیت و راندمان بالاتری نسبت به سایر موارد می باشد و آب حاصل از این نوع دستگاه بسیار سالم تر از دستگاههای مجهز به سیستم فیلتراسیون می باشد .
آگاهی از استانداردها و گواهینامه های دستگاه  هم ‌از جمله مواردیست که به هنگام خرید بایستی دقت ویژه ای به آن داشته باشید .
سیستم بکار رفته در دستگاه تصفیه آب خانگی
در دستگاه تصفیه آب خانگی سیستم اسمز معکوس و یا سیستم فیلتراسیون بکار میرود . در صورت استفاده از سیستم فیلتراسیون  , قیمت تمام شده دستگاه بسیار کمتر از دستگاه اسمز معکوس می باشد اما آب خروجی از دستگاه به روش فیلتراسیون , از کیفیت کمتری برخوردار خواهد بود .
بر عکس , در  روش اسمز معکوس , علاوه بر برخورداری از آبی‌ با کیفیت بالا , هزینه تمام شده این مدل از دستگاهها به مراتب فراتر از سایر انواع خواهد بود . در واقع یکی از علل تفاوت قیمت در انواع مختلف سیستمهای تصفیه خانگی ، برخورداری از سیستم اسمز معکوس در دستگاه می باشد.
روش عمل سیستم اسمز معکوس
به اختصار میتوان روش فعالیت و عملکرد دستگاه تصفیه آب را اینگونه شرح داد :
در این گونه از دستگاهها , فیلترهایی با اسم ممبران موجود هست که آب با فشار از آنان عبور داده میشود . در زمان عبور آب از ممبرانها , مواد جامد و محلول در آب , در ممبران باقیمانده و آب خالص از آن عبور می نماید . بدین روش از تصفیه آب روش RO یا این که اسمز معکوس گفته می‌شود که نسبت به بقیه روشهای تصفیه آب برتری داشته و تا حد زیاد متعددی آلاینده ها و مواد زیان آور را از آب حذف می کند .
فرایند کلی تصفیه آب در دستگاههای تصفیه خانگی را بشناسید
سیستم تصفیه آب در دستگاههای خانگی معمولا طی پنج مرحله صورت می گیرد. در برخی از دستگاههای این مراحل به شش یا هفت مرحله هم خواهد رسید که در این صورت سیستم مذکور از فیلترهای بیشتری برخوردار است. اصولا در انواع خانگی این سیستمها ، فیلتر شنی و فیلتر کربنی جزو مراحل ضروری و ثابت میباشد. در اولین مراحل ذرات معلق آب توسط فیلترهای شنی و فیلترهای الیافی گرفته میشود .
در بخش دیگری از دستگاه ذرات محلول نظیر ذرات سرب ، نیترات و کلر توسط فیلتر زغالی از آب حذف می شود. این فیلترها ممکن است طی چند مرحله این فرایند را انجام دهد . در سیستم اسمز معکوس کدورت ، طعمها و رنگهای نا مطبوع آب حذف می شود و در نهایت آب گوارا و تصفیه شده تولید می شود .