تعداد محصولات: 46
با این بخش بیشتر آشنا شوید!

گوگرد مایع یک فرمول تخصصی است که برای رساندن عنصر مغذی گوگرد به گیاهان به شیوه‌ای موثر و کارآمد طراحی شده است. ترکیبات آن شامل گوگرد عنصری، مواد افزودنی، سورفکتانت‌ها و عوامل سازگاری، پایداری، حلالیت است که سهولت استفاده از آن را تضمین می‌کند. گوگرد مایع کاربردهای متعددی در کشاورزی دارد. این محصول هم به‌عنوان قارچ‌کش موثر و هم به عنوان مکمل تغذیه‌ای و اصلاح کننده خاک عمل می‌کند. سازگاری آن با سایر ترکیبات و مناسب بودن برای کشاورزی ارگانیک، کود گوگرد مایع را به گزینه‌ای همه‌کاره در کشاورزی مدرن تبدیل کرده است.

گوگرد مایع چیست؟

گوگرد مایع که به‌عنوان کنسانتره سوسپانسیون سولفور نیز شناخته می‌شود، یک محصول تخصصی است که در فعالیت‌های کشاورزی برای تامین عنصر مهم تغذیه‌ای گوگرد در گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

 گوگرد عنصری در این محصول به خوبی آسیاب شده و حلالیت و واکنش‌پذیری آن افزایش می‌یابد، در نتیجه امکان پراکندگی و جذب آسان‌تر آن توسط گیاهان فراهم می‌شود. مواد افزودنی و سورفکتانت موجود در گوگرد مایع به حفظ ذرات عنصری گوگرد در حالت تعلیق، چسبندگی، جلوگیری از ته‌نشین شدن یا گرفتگی تجهیزات کاربردی کمک می‌کنند و پوشش و جذب مطلوب را تضمین می‌کنند.

کود گوگرد مایع

با توجه یه اهمیت گوگرد در تغذیه انسان و دام، کود گوگرد مایع در کشاورزی مدرن به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. دادن کود گوگرد مایع به گیاه با توجه به نیازهای محصول، تکنیک‌های کاربرد و زمان‌بندی، تأثیر بسزایی در فرایند رشد آن دارد. همانطور که ذکر شد، گوگرد یک ماده مغذی ضروری برای فرایندهای فیزیولوژیکی مختلف در گیاهان از جمله تشکیل کلروفیل، فعال شدن آنزیم و سنتز پروتئین است. ارزش محصولات زراعی وجود دو اسید آمینه متیونین و سیستئین است که انسان و حیوان قادر به تولید آن در بدن نیستند و بنابراین به منابع غذایی حاوی این دو اسید آمینه نیاز دارند.

گوگرد و این دو اسید آمینه نقش مهمی در اتصال اجزای پروتئین به یکدیگر، کاهش تنش‌های محیطی، افزایش قدرت دفاعی گیاه، افزایش متابولیسم، فعال‌سازی آنزیم‌ها، بیوسنتز کوآنزیم، روغن‌های گیاهی دارند. گوگرد همچنین در ساختار دو ویتامین ضروری B1  و بیوتین (B7) وجود دارد، بنابراین کاهش مستقیم گوگرد در گیاه مربوط به کمبود این ویتامین‌ها در محصولات زراعی و باغی است.

 

طرز تهیه گوگرد مایع

گوگرد مایع یک مایع قرمز رنگ شفاف و در واقع پلی سولفید سدیم در محیط قلیایی است. از این ماده علاوه بر کشاورزی به‌عنوان    پیش ماده برای ساخت بسیاری از ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود.  مواد اولیه مورد نیاز برای سنتز این محصول، گوگرد و سود سوز آور است که امکان تولید آن در داخل ایران نیز وجود دارد.

خاصیت گوگرد مایع

گوگرد مایع یک محصول کشاورزی همه‌کاره است که کاربردهای مختلفی در روش‌های کشاورزی مدرن دارد. کاربردهای آن از کنترل آفات تا تامین مکمل‌های غذایی را دربرمی‌گیرد. زمانی که گوگرد مایع مطابق با دستورالعمل‌های  توصیه شده استفاده شود، می‌تواند به برداشت محصولات سالم تر، بهبود مدیریت بیماری‌ها و افزایش بهره وری کشاورزی کمک کند. برخی از مزایای گوگرد مایع عبارت‌اند از:

قارچ کشی

 گوگرد مایع معمولاً به‌عنوان قارچ‌کش برای کنترل بیماری‌های قارچی چون سفیدک پودری، زنگ زدگی و سایر عفونت‌های  قارچی برگی در محصولات استفاده می‌شود. گوگرد مایع هنگامی که به صورت اسپری استفاده شود یک سد محافظ روی سطح گیاه ایجاد   و از رشد و گسترش پاتوژن‌های قارچی جلوگیری می‌کند.

مکمل غذایی

 گوگرد یک ماده مغذی ضروری برای رشد و نمو گیاهان است. گوگرد مایع به‌عنوان منبع گوگرد، نقش حیاتی در فرآیندهای متابولیک مختلف ایفا می‌کند.  .

اصلاح خاک

گوگرد مایع را می‌توان به‌عنوان اصلاح‌کننده خاک و بهبود شرایط خاک استفاده کرد. کود گوگرد مایع می‌تواند pH خاک را کاهش دهد و آن را برای محصولات خاصی که شرایط اسیدی را ترجیح می‌دهند، مناسب سازد. از طرفی تنظیم pH به افزایش در دسترس بودن مواد مغذی، به ویژه برای عناصری مانند فسفر و ریز مغذی‌ها کمک می‌کند.

کنترل یکپارچه آفات

گوگرد مایع با سرکوب بیماری‌های قارچی به‌طور غیر مستقیم به کنترل آفات کمک می‌کند. هنگامی که گیاهان سالم‌تر و عاری از بیماری باشند، در برابر هجوم حشرات و سایر آفات مقاوم‌ترند.

سازگاری با سایر نهاده ها

 گوگرد مایع با طیف وسیعی از فرآورده‌های کشاورزی از جمله کودها، آفت کش‌ها و مواد کمکی سازگار است که امکان ترکیب راحت در مخازن را فراهم می‌کند.  این سازگاری باعث افزایش کارایی، صرفه‌جویی در زمان و کاهش تعداد عملیات مورد‌نیاز می‌گردد.

کشاورزی ارگانیک

 گوگرد مایع به دلیل منشاء طبیعی و اثرات زیست محیطی کمتر، یک انتخاب محبوب در کشاورزی ارگانیک است.

 

بهترین گوگرد مایع

بهترین گوگرد مایع، گوگردی است که بتواند نیازهای گیاه و خاک را به بهترین نحو و در کوتاه‌ ترین زمان فراهم سازد. به‌طور کلی کودهای گوگرد مایع موجود در بازار بر پایه سه نوع ترکیب آمونیوم تیوسولفات، پتاسیم تیوسولفات و کلسیم تیوسولفات تولید می‌شوند. گوگرد مایع پایه کلسیم یکی از بهترین کود گوگرد مایع است که اصلی‌ترین مزیت آن اصلاح خاک و کاهش PH خاک است. همچنین کودهای گوگرد مایع چند منظوره، بهترین نوع کودهای در بازار ایران هستند.  

 

محلول پاشی گوگرد مایع

محلول پاشی گوگرد مایع روشی ارزشمند برای کنترل بیماری‌های قارچی مختلف در گیاهان است. خواص قارچ کشی، جذب سریع و استفاده آسان و هدفمند، آن را به گزینه‌ای کارآمد برای حفاظت از محصولات تبدیل کرده است. محلول‌پاشی گوگرد مایع باید به صورتی باشد که تمام بخش‌های درخت را کاملاً در برگیرد و زیر و روی برگ‌ها محلول‌پاشی شود. با محلول پاشی گوگرد مایع، گیاهان می‌توانند به سرعت مواد مغذی را جذب کرده و از آن استفاده کنند.  

 

گوگرد مایع برای مرکبات

استفاده از کود گوگرد مایع برای مرکبات موجب دفع آفات و حشرات و کنترل بیماری‌های قارچی می‌شود. گوگرد  موجود در کود گوگرد مایع همچنین موجب افزایش و کیفیت مرکبات از نظر سایز، طعم و مزه و رنگ می‌گردد.

محلول‌پاشی گوگرد مایع یک لایه محافظ روی میوه مرکبات ایجاد می‌کند که موجب استحکام پوست مرکبات، کاهش آفتاب‌ سوختگی و ترک پوست و ممانعت از ورود سرما به داخل میوه و سرمازدگی می‌گردد.

 

زمان استفاده از گوگرد مایع

نیاز به گوگرد می‌تواند در بین محصولات مختلف، شرایط آب و هوایی و مراحل رشد متفاوت باشد و استفاده از گوگرد مایع باید با توجه به نیازهای گوگردی محصول خاص صورت گیرد. این نوع کود را می‌توان از طریق سیستم‌های آبیاری یا به صورت محلول پاشی مستقیم بر روی شاخ و برگ گیاه استفاده کرد. بهتر است از گوگردهای با درصد بالا استفاده نشود.  

زمان استفاده از گوگرد مایع برای تغذیه درخت حدود 20 روز قبل از برداشت محصول به صورت آبیاری است. تعداد دفعات مورد نیاز برای باغات و مزارع حداقل ۲ نوبت و برای محصولاتی مانند بادام و گردو ۳ بار است. در بخش بعد به زمان استفاده از گوگرد مایع، دفعات مصرف و میزان مصرف برای محصولات مختلف اشاره شده است

 

میزان استفاده از گوگرد مایع

بسته به محصول شما برای هر هکتار زمین زراعی و باغی حدود 12 تا 20 لیتر کود گوگرد مایع مورد نیاز می باشد. نحوه مصرف کود گوگرد مایع، بستگی به هدف شما از تامین این عنصر دارد. برای دفع آفات مزاحم و جلوگیری از کاهش کیفیت و آسیب به درختان میوه و گیاهان روش محلول پاشی کود گوگرد مایع و به منظور اصلاح خاک و کاهش شوری خاک روش آبیاری بهترین گزینه هستند.

نوع محصول

میزان مصرف (لیتر در هکتار)

دفعات مصرف

زمان مصرف

باغات و درختان میوه

12

2

قبل از گل‌دهی، 20 روز قبل از برداشت

گندم، جو و سایر غلات

12

2

زمان گل‌دهی و خمیری شدن دانه

دانه‌های روغنی

12

2

کاشت بذر، بعد از گل‌دهی

صیفی‌جات

12

2

زمان رشد، 20 روز قبل از برداشت

پسته، بادام، گردو

12

2

فندقی شدن و سفتی دانه

سیب زمینی

18

2

قبل از گل‌دهی، زمان بار ریزی

گوجه فرنگی

15

3

گل‌دهی، 20 روز قبل از برداشت

یونجه و محصولات علوفه‌ای

14

1

20 روز قبل از برداشت

 

 

گوگرد مایع بهتر است یا گوگرد پودری

برتری گوگرد مایع یا پودری مستقیما به هدف، شرایط و خاک زمین کشاورزی شما بستگی دارد. مثلا برای مصرف به‌عنوان چالکود پاییزه و یا زمستانه از گوگردهای پودری و در مواردی که نیاز به جذب سریع و تاثیر آنی داریم از گوگردهای مایع استفاده می‌کنیم.   گوگرد پودری معدنی برخلاف همتای مایع خود در آب حل نمی‌شود و برای تجزیه و آزادسازی در خاک به زمان بیشتری نیاز دارد.  

خرید گوگرد مایع

برای هر نوع محصول کودهای زیادی وجود دارد. خرید گوگرد مایع خارجی و داخلی بایستی از مراکز معتبر محصولات کشاورزی و تحت مشاوره کارشناسان مجرب این حوزه صورت گیرد. مشاوره با کارشناسان کشاورزی می‌تواند راهنمایی‌های ارزشمندی را در استفاده از فرمول گوگرد مایع به‌عنوان مکمل یا برای حفاظت از محصول ارائه دهد.

 خرید گوگرد مایع و دیگر کودهای گیاهی از سایت‌های معتبری چون بازار بزرگ کشاورزی بهترین روش برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. چر که هم دارای تنوع بالایی هستند و شما بسته به نیاز خود می‌توانید با مقایسه انواع آن بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت گوگرد مایع

کود گوگرد مایع توسط برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند و هر کدام دارای ترکیبات گوناگونی هستند. کودهای گوگرد مایع کیفیت‌های مختلفی دارند و هر کدام به طریقی بر روی خاک تاثیر می‌گذارند. قیمت گوگرد مایع بسته به حجم، نوع، برند سازنده و درصد ترکیبات آلی و معدنی آن متفاوت است.  برای اطلاع دقیق از قیمت گوگرد مایع داخلی و خارجی در انواع حجم‌ها و نیز مشاوره خرید گوگرد مایع می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

قیمت گوگرد مایع یک لیتری

برند تولید کننده گوگرد مایع مهم‌ترین فاکتور در قیمت گوگرد مایع یک لیتری است. این محصول توسط برندهای متعدد داخلی و خارجی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای نمونه قیمت کود گوگرد مایع شوک (1 لیتری) بع عنوان یکی از بهترین برندهای سازنده انواع کود در حدود 430000 تومان است.

قیمت گوگرد مایع 20 لیتری

جدول زیر برای برآورد قیمت گوگرد مایع 20 لیتری ارائه شده است.

گوگرد مایع  

قیمت (تومان)

کود گوگرد مایع شوک 20 لیتری

2300000

کود گوگرد مایع اگری پلکس 20 لیتری

1920000

گوگرد مایع 20 لیتری پارس خوشه

795000

کود مایع گوگرد تیلر 70%-17% 20 لیتری

615000