تعداد محصولات: 211
با این بخش بیشتر آشنا شوید!

حشره کش ها مواد شیمیایی هستند که برای کنترل حشرات از طریق کشتن یا جلوگیری از انجام رفتارهای نامطلوب یا مخرب آن‌ها استفاده می‌شوند. سموم حشره کش بر اساس ساختار و نحوه عملکردشان طبقه‌بندی می‌شوند.

بسیاری از حشره کش ها بر روی سیستم عصبی حشره اثر می‌گذارند (به عنوان مثال، مهار کولین استراز)، در حالی‌که برخی دیگر به‌عنوان تنظیم کننده رشد یا اندوتوکسین عمل می‌کنند. از انواع حشره کش ها در صنایع مختلفی چون کشاورزی، پزشکی، صنعت و حتی در خانه‌ها استفاده می‌شود. استفاده از انواع سم حشره کش در مزارع یکی از راه‌های مبارزه شیمیایی می‌باشد. به عقیده برخی کارشناسان حشره کش ها عامل اصلی افزایش بهره‌وری کشاورزی قرن بیستم هستند. حشره کش ها یا حشرات را می‌کشند و یا آن‌ها را غیرفعال می‌کنند. حشره کش ها در اشکال مختلف اسپری، پودری، ژل و طعمه عرضه می‌شوند.

انواع سم حشره کش

حشره کش‌ها از نظر نحوه عملکرد به حشره کش‌های سیستمیک،  حشره کش‌های تماسی و حشره کش های تنفسی تقسیم‌بندی می‌شوند.

سم حشره کش‌ سیستمیک

حشره کش‌های سیستمیک در همه اندامهای گیاه پخش و منتشر می‌شوند و حتی با شستن گیاه نیز از بین نمی‌روند. این سموم دارای اثرات طولانی‌ مدت هستند. از انواع حشره کش سیستمیک می‌توان به فسفامیدون، تیومتون، متومیل، هپتنوفوس، متامیدوفوس، اکسی دمتون متیل، ایمیداکلوپراید و... اشاره کرد.

سم حشره کش‌ تماسی

حشره کش‌های تماسی با تماس مستقیم با بدن حشره باعث کنترل آن می‌شوند. در این حالت باید سطح بدن حشره به اندازه کافی از آفت‌کش مورد نظر پوشیده شود. حشره کش تماسی دارای اثر فوری و آنی است.

سم حشره کش تنفسی

سموم حشره کش تنفسی ترکیباتی سمی هستند که وارد سیستم تنفسی حشره می‌شوند. سمومی مانند سیانید هیدروژن، نفتالین، نیکوتین و متیل بروماید از این دسته هستند

قوی ترین سم حشره کش

سموم حشره کش تنوع زیادی دارند و برخی از این سموم در دسته قوی‌ترین سم حشره کش قرار دارند. برخی از این سموم عبارت‌اند از:

آبامکتین

آبامکتین یکی از سموم حشره‌کش گروه آورمکتین است که بر روی حشرات و کنه‌ها اثر می‌گذارد. این سم از راه گوارشی وارد بدن شده و باعث از بین ‌رفتن حشرات می‌شود.  

ایمیداکلوپرید

سم ایمیداکلوپرید از سموم حشره‌کش دستۀ نئونیکوتینوئید است. ایمیداکلوپراید حشره کش سیستمیک قوی با اثر نفوذی، تنفسی تماسی و گوارشی بسیار زیاد است.  

پروفنوفوس

سم پروفنوفوس جزو سم‌های فسفره تماسی است که جذب گوارشی دارد. سم پروفنوفوس اثری سریع، طولانی، قوی و گسترده بر روی آفات مکنده دارد.

دلتامترین

دلتامترین در دسته سموم حشره‌کش پیرتروئیدی با جذب پوستی و گوارشی قرار دارد که بیشتر بر روی حشرات برگ‌‌خوار و برخی آفات مکنده تاثیر می‌گذارد.

دیازینون

دیازینون جزء سموم حشره‌کش ارگانوفسفره است که از طریق پوست، گوارش و تنفس جذب می‌شود. دیازینون یک سم حشره کش قوی است که می‌تواند روی طیف وسیعی از آفات گیاهی تاثیر بگذارد.

از قوی ترین سموم حشره کش دیگر می‌توان به سم حشره کش کنفیدور، سم توتال و سم سایپرمترین اشاره کرد.

بهترین سم حشره کش باغی

همانطور که می‌دانیم دفع حشرات و آفات کشاورزی یکی از مهم‌­ترین راه‌­ها برای بهینه‌­سازی و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی است و به همین سبب برای دفع بسیار از آفات گیاهی مورداستفاده قرار می‌گیرد. برخی از بهترین سم حشره کش باغی شامل آبامکتین، ایمیداکلوپرید، پروفنوفوس، دلتامترین، دیازینون، دیفلوبنزورون، سایپرمترین، دیمیتوات، فن پروپاترین، فن والریت، کلرپریفوس، مالاتیون می‌باشد. 

سم حشره کش درختان میوه

از آنجاییکه نوع بیماری و آفات شایع برای هر درخت میوه متفاوت است، سم حشره کش درختان میوه نیز برای هر درخت می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین برای هر درخت، هر بیماری و هر آفتی، سم و آفت‌کش متفاوتی وجود دارد. گاهی کنترل و مبارزه بهتر با برخی آفات و حشرات مستلزم استفاده از ترکیب چند سم حشره کش با هم است. لازم به ذکر است که قبل از استفاده سم حشره کش درختان میوه باید شناخت کافی از بهترین سم برای آن درخت، فرمولاسیون سم، مدت‌زمان لازم برای اثرگذاری، میزان استفاده از سم، نحوه اثرگذاری و... داشت. بهترین سم حشره کش درختان میوه سمی است که با نوع آفت و نوع گیاه تطابق داشته باشد.  

سم حشره کش خانگی

استفاده سموم حشره کش خانگی به سبب داشتن ضرر کمتر نسبت به حشره کش های شیمیایی، جلوگیری از آلودگی آب، هوا و خاک و داشتن هزینه مصرف کمتر یکی از روش‌های پرطرفدار برای از بین بردن حشرات است. از بهترین موادی که می‌توان به عنوان سم حشره کش خانگی استفاده کرد می‌توان به مواردی چون آب تنباکو، روغن چریش، سیر، فلفل قرمز، نعنا، پیاز و... اشاره کرد.

 سم شاتل پلاس

سم شاتل پلاس حشره کش سیستمیک دارای اثر ضربه ای و دوام زیاد است که برای از بین بردن حشراتی مثل سفید بالک، زنجره بخصوص زنجره برنج، پسیل بخصوص پسیل پسته، سن پسته، مگس های میوه بخصوص مگس میوه مدیترانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید سم حشره کش

برای هر حشره چندین سم وجود دارد. خرید سم حشره کش برای محصولات زراعی و باغات بایستی از مراکز معتبر محصولات کشاورزی و تحت مشاوره کارشناسان مجرب این حوزه صورت گیرد. چرا که علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، دارای تنوع بالایی هستند و شما بسته به نیاز خود می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید، ضمن اینکه به راحتی می‌توانید قیمت های سموم را با هم مقایسه کنید و با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید.

قیمت سم  حشره کش

قیمت سم حشره کش بر اساس برند سازنده، غلظت، نوع اثر و شکل آن متغیر است. این سموم دارای تنوع بسیار زیادی هستند و هر شرکت فرمولاسیون و درصد غلظت خاصی برای تولیدات خود دارد که تاثیر زیادی در قیمت سم حشره کش است. برای مشاوره و خرید و اطلاع دقیق از قیمت سم حشره کش می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.