با این بخش بیشتر آشنا شوید!

شیلنگ سمپاش
به علت قیمت بالای اکثر انواع شیلنگ ، در بسیاری از موارد از شیلنگ سمپاش به عنوان وسیله ای برای شستشو نیز استفاده میشود . در اماکنی نظیر کارخانه ها ، مرغداری ها و مکانهایی که مساحت قابل توجهی دارد این وسیله به منظور شستشوی محیط موزد استفاده قرار می گیرد .
اصلی ترین کاربرد شیلنگ سمپاش در کشاورزی و باغبانی و به منظور پاشش سموم شیمیایی و در برخی موارد کودهایی که به صورت محلول پاشی مورد استفاده گیاه قرار می گیرد ، می باشد .
موارد مصرف شیلنگ سمپاش تنها به نمونه های ذکر شده خلاصه نمیگردد . حتی در مواردی نظیر معادن و غواصی نیز این وسیله به عنوان یکی از تجهیزات کاربرد فراوانی دارد .
ویژگیهایی شیلنگ سمپاش
از جمله ویژگیهای کاربردی انواع شیلنگ سمپاش ، خاصیت فنری بودن یا رفت و برگشتی آن می باشد که این نیز یکی از ویژگیهای مهم در انتخاب آن می باشد . جنس این نوع شیلنگ نیز عموما PVC بوده و به صورت شیلنگهای چند لایه و تک لایه تهیه و تولید می گردد .
میتوان گفت یکی از مهمترین شرایط و ویژگی این وسیله، خاصیت انعطاف پذیری یا به عبارت ساده تر ، خاصیت ارتجاعی بودن آن می باشد که بتواند به راحتی در محیطهای مختلف با شرایط گوناگون به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد . از طرفی باید دارای استحکام لازم برای کاربردهای مختلف باشد که به راحتی پاره نشود . در واقع خاصیت انعطاف پذیری رابطه مستقیمی با استحکام آن دارد و انعطاف پذیری این نوع از شیلنگها سبب مستحکم بودن آنها نیز می گردد
همچنین شیلنگ سمپاش باید سبک وزن بوده و دارای میزان مقاومت بالایی در برابر انواع مواد شیمیایی باشد . چون همانطور که از نام آن پیداست ، این نوع از شیلنگها مرتب در تماس با انواع سموم شیمیایی بوده و در صورتی که مقاومت انها در برابر این مواد زیاد نباشد ، به راحتی دچار خوردگی و سوراخ شدن می گردند .
همچنین تحمل فشار نیز از ویژگیهای این وسیله می باشد و برخی از انواع آن بصورت فشار قوی تهیه و تولید می گردند . و معمولا به صورت رولی در متراژها مختلف در دسترس مصرف کنندگان این کالا قرار می گیرد .