تعداد محصولات: 36
با این بخش بیشتر آشنا شوید!

نوار تیپ درزدار 

نوار تیپ درزدار یا نوار تیپ بغل دوخت نوعی نوار پلی‌اتیلنی مورد استفاده در آبیاری قطره‌ای است. این نوارهای آبیاری قطره چکان ندارند و در عوض واجد مسیری زیپ مانند در کناره هستند که باعث شکستن فشار آب و خروج قطرات آب از منافذ میانی زیپ‌ها می‌شود. نوار تیپ درزدار به صورت مسطح می‌باشد و با عبور جریان آب باز و پس از خروج جریان آب دوباره به شکل مسطح در می‌آید.

نوار تیپ درزدار مانند دیگر نوارهای آبیاری در ضخامت و قطر ها ی مختلف و در نتیجه میزان آبدهی متفاوت تولید و در رول‌های 1000 تا 3000 متری به بازار عرضه می‌شوند. همچنین فواصل درزها در این نوع نوارها از 10 تا 60 سانتی‌متر متغیر است. نوار آبیاری درزدار آب را با فشار یکنواخت در اختیار گیاهان قرار می‌دهد. از نوار آبیاری بغل دوخت می‌توان برای آبیاری انواع کشت‌های ردیفی، فصلی و گلخانه‌ای همچون گیاهان و میوه‌های بوته‌ای، صیفی‌جات، سیب‌زمینی، گوجه، ذرت و...  استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از نوار تیپ درزدار

  •         طول عمر بالا
  •         مقاومت در برابرتنش‌های محیطی چون اشعه فرابنفش، یخ زدگی، مواد شیمیایی و سرما و گرما
  •         سبک و قابلیت حمل آسان
  •         دوام و در عین حال انعطاف‌پذیری بالا
  •         تنوع در ساختار و فواصل خروجی آب و امکان استفاده برای هر نوع محصول
  •         صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بازده
  •         صرفه‌جویی در مصرف کودهای شیمیایی  
  •         نصب سریع و آسان
  •         عدم نیاز به تسطیح زمین
  •         کاهش آفات و بیماری‌های گیاهی
  •         قابلیت استفاده در فشار آب پایین در حدود ۱ اتمسفر

 

نوار تیپ کشاورزی

نوارهای تیپ کشاورزی اعم از نوار تیپ درزدار یا پلاک دار برای روش‌های مختلف آبیاری قطره‌ای از قبیل سطحی و زیرسطحی در کشت‌ها و گیاهان مختلف تولید می‌شوند و با تنوع بسیار زیادی از نظر قطر، ضخامت و فاصله بین قطره چکان ها یا درزها در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. استفاده از نوار تیپ کشاورزی به سبب کمبود آب کشاورزی در سال‌های اخیر، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌ است. آبیاری با استفاده از نوار آبیاری  یک روش کم فشار و پر بازده برای انتقال آب است.

 

نوار تیپ پلاک دار

نوار تیپ پلاک دار یک لوله قطره‌چکان‌ دار با دیواره نازک از جنس مواد پلی‌اتیلنی است. نوار تیپ آبیاری، قبل از استفاده به شکل تخت است و تنها پس از پر شدن با آب به شکل لوله در می‌آید. ساختار نوار تیپ پلاک دار از این جهت با نوار تیپ درزدار متفاوت است که دارای قطره چکان‌ هایی است که با فواصل یکنواخت 10 تا 30 سانتی‌متر بر روی آن تعبیه شده‌اند تا آب را به آرامی و به صورت یکنواخت در دسترس گیاه قرار دهد. در حقیقت مهم‌ترین تفاوت نوار تیپ پلاک ‌دار با انواع نوار تیپ قطره‌ای درزدار، در استفاده از همین قطره‌چکان‌ها است. شایان ذکر است که ضریب یکنواختی خروج و پخش آب و همینطور ضریب تغییر فشار آب در طول مسیر نوار تیپ درزدار از نوع پلاک دار کمتر است.

 

انواع نوار تیپ بغل دوخت یا درزدار

اشاره کردیم که نوار آبیاری درزدار در ضخامت‌ها و قطره ها مختلف تولید می‌شوند. همچنین فواصل درزها در این نوع نوارها از 10 تا 30 سانتی‌متر متغیر است. انتخاب این نوارها و سایر اشکال نوارهای آبیاری متناسب با نوع کشت، نوع خاک، فواصل محصولات و نیاز محصول به آب صورت می‌گیرد. نوع خاک نیز یک فاکتور مهم در انتخاب نوع نوار تیپ است. نوار تیپ بغل دوخت از نظر فاصله بین منافذ به انواع زیر دسته‌بندی می‌شوند.

نوار تیپ بغلدوخت 10 سانتی

نوار تیپ بغل دوخت 10 سانتی یا نوار تیپ آبیاری قطره‌ای درزدار در کلاف‌های 1000 متری در بازار عرضه می‌شود. نوار آبیاری تیپ بغل دوخت 10 سانتی بیشتر برای کشت‌های متراکم ردیفی با خاک سبک و شنی و در گلخانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوار تیپ بغلدوخت 20 سانتی

نوار تیپ بغل دوخت 20 سانتی برای آبیاری قطره‌ای مزارع کشت غلات مانند گندم، جو و برنج، سیب زمینی، هندوانه، پیاز، کدو، بادمجان، چغندرقند، پنبه، نیشکر، سویا، آفتابگردان، ذرت، کلزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای زمین‌های دارای خاک سبک و شنی و خاک متوسط و معمولی مناسب‌تر است.

نوار تیپ بغلدوخت 30 سانتی

نوار تیپ بغلدوخت 30 سانتی در زمین‌های دارای خاک سنگین یا رسی کارآیی بیشتری دارد.

 

میزان آبدهی نوار تیپ

میزان آب دهی نوار تیپ بسته به نوع محصول و نوع کشت  از 0/8 تا 2/5  لیتر در هر ساعت متغیر است. میزان آبدهی در نوار تیپ درزدار یا  نوار بغلدوخت 20 سانتی  4 تا 5/12  لیتر در ساعت در متر  و در نوار تیپ بغلدوخت 30 سانتی 3  تا 8  در لیتر در ساعت در متر  می‌باشد.

 

تولید نوار تیپ

استفاده گسترده از انواع نوار تیپ درزدار و نوار تیپ پلاک دار ممکن است بسیاری از افراد را به روند تولید نوار تیپ علاقه‌مند سازد. تولید نوار تیپ به‌طور خلاصه شامل ورود مواد اولیه مورد استفاده در ساخت نوار تیپ یعنی پلی اتیلن سبک یا پلی اتیلن سنگین از طریق قیف اکسترودر به خط تولید و تبدیل این مواد به شکل نوار تیپ در درون اکسترودر است. پس از گذشتن این نوارهای تیپ از فرمینگ، شکاف‌هایی برای آبیاری قطره‌ای بر روی آن‌ها تعبیه می‌شود. البته در نوار تیپ پلاک دار، پلاک‌ها در خط تولید قطره چکان آبیاری مجزا تولید و در انتها به نوار اضافه می‌شوند.

بهترین نوار آبیاری قطره ای

بهترین نوار آبیاری قطره ای را تنها می‌توان بر اساس نوع خاک، نوع محصول و طول پهن کردن نوار تیپ تعیین کرد. کیفیت و نوع مواد اولیه، فشار کاری نوار تیپ، میزان آبدهی، فواصل آبدهی، ضخامت و ضریب یکنواختی پخش آب از فاکتورهای مهمی هستند که می‌توان در انتخاب و خرید بهترین نوار آبیاری قطره‌ای به آن‌ها توجه نمود.

 

خرید نوار تیپ کشاورزی

خرید نوار تیپ کشاورزی در انواع نوار تیپ درزدار و پلاک دار از فروشگاه‌های معتبر محصولات کشاورزی علاوه بر مزایای آن در افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی، خیال شما را از بابت سرمایه‌گذاری امن و مطمئن و عدم پرداخت هزینه‌های مکرر راحت می‌کند.

قیمت نوار تیپ درزدار

قیمت نوار تیپ درزدار بسته به ضخامت، قطر، می‌تواند متفاوت باشد. برند سازنده و کیفیت و قیمت مواد اولیه نوار تیپ نیز از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت نوار تیپ درزدار است. به هر حال قیمت این نوارهای آبیاری و هزینه‌های نصب آن هرچه که باشد، مزایای زیاد آن در کشاورزی و خصوصا صرفه‌جویی در مصرف آب و سایر هزینه‌ها، ارزش سرمای‌گذاری را دارد. شما می‌توانید این محصول را با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت از سایت بازار بزرگ کشاورزی تهیه نمایید و در کنار خریدی امن و مطمئن از مشاوره کارشناسان ما نیز بهره‌مند شوید.

 

قیمت هر رول نوار تیپ

طول هر رول نوار تیپ عمدتا از 1000 تا 3000 متر متغیر است. قیمت هر رول نوار تیپ جدا از کیفیت و شرکت سازنده به متراژ رول و فواصل بین درزها یا قطره چکان‌ها بستگی دارد. شما می‌توانید هر رول نوار تیپ درزدار 1000 متری ساخت داخل را با قیمتی در حدود 480 تا 650 هزار تومان  هر رول نوار تیپ پلاکدار  1000 متری ساخت داخل را با قیمتی در حدود  هشتصد و نود تا یک میلیون و سیصد هزار تومان  خریداری نمایید.

 

قیمت روز نوار تیپ آبیاری قطره ای

ارائه‌ی دقیق قیمت روز نوار تیپ آبیاری قطره ای به سبب نوسانات بازار امکان‌پذیر نیست. برای اطلاع دقیق از قیمت روز نوار تیپ آبیاری قطره ای در انواع نوار تیپ درزدار یا پلاک دار و خرید آن متناسب با شرایط کشت محصولات خود می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

لوله آبیاری قطره ای دست دوم

یافتن لوله آبیاری قطره‌ای دست دوم با توجه به دوام طولانی مدت این محصول امکان‌پذیر است. این لوله ها یا نوار تیپ های آبیاری دست دوم قیمت پایین‌تری دارند. اما با توجه به هزینه‌ای که صرف نصب آن می‌کنید، بایستی از سالم بودن و امکان استفاده‌ی مجدد از آن اطمینان حاصل نمایید.