تعداد محصولات: 14
سؤالات متداول

ورق پلی کربنات یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در فضای گلخانه است زیرا به میزان 250 برابر محکم تر از شیشه بوده و بیش از 90% نور را از خود عبور می دهد. قیمت ورق پلی کربنات گلخانه با توجه به انواع مختلف آن معمولا چیزی حدود 2 تا 16 میلیون تومان می باشد

با این بخش بیشتر آشنا شوید!

ورق پلی کربنات چیست

پلی کربنات (در زبان انگلیسی : Polycarbonate) یکی از مشتقات پلاستیک و در واقع یک نوع پلیمر ترموپلاستیک است؛ ماده ای که در برابر گرما و حرارت مستقیم هیچگونه تحول و تغییر شیمیایی در آن رخ نداده و بدون ایجاد حریق، ذوب می گردد. پلی کربنات به دلایل مختلفی مانند سختی و مقاومت خارق العاده و همچنین شفافیت بسیار زیاد به عنوان جایگزین شیشه استفاده می گردد.

کاربرد ورق پلی کربنات

چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای ورق پلی کربنات را می‌توان به ترتیب زیر نام برد:

• پوشش استخر و گلخانه

• ساختمان‌سازی

• صنعت حمل و نقل

• پارتیشن، گنبدهای تزئینی، پنجره سقفی و اتاقک‌سازی

• شیشه ایمنی

• پوشش سقف مراکز خرید و بازارها

• پوشش نورگیر انبارها

• استادیوم‌های فضای باز و بسته

• نورگیر سالن اجتماعات

• صنایع خودروسازی (تولید تزئینات داخلی خودرو، ساخت سپر، داشبورد و شیشه‌های چراغ خودروهای مدرن)

• صنعت تولید هولوگرام

• صنایع بهداشتی و پزشکی مانند لنزهای رنگی چشم، لوازم دیالیز، انتقال خون و اندوسکوپی

• ساخت بطری‌های مواد غذایی و دارویی

• صنایع الکتریکی و الکترونیکی مانند ساخت سی‌دی و پوشش کامپیوتر

• تولید کلاه ایمنی، ماسک گاز

• صنایع نظامی مانند تولید شیشه مقاوم هواپیماهای شکاری و تولید شیشه‌های ضد گلوله


قیمت ورق پلی کربنات

ورق های پلی کربنات دارای انواع بسیار متفاوتی می باشند. در ادامه مطلب با انواع ورق های پلی کربنات و محدوده قیمتی هریک آشنا می شوید.

قیمت ورق پلی کربنات دیجی کالا

دیجی کالا یکی از بزرگترین و به نام ترین فروشگاههای اینترنتی ایرانی می باشد. تمرکز دیجی کالا بیشتر بر روی محصولات مصرفی و روزانه مشتریان بوده و معمولا محصولات تخصصی صنایع در آن به فروش نمی رسند. به همین علت قیمت ورق پلی کربنات دیجی کالا مشخص نبوده و انواع ورق پلی کربنات در این سایت موجود نمی باشد. جهت خرید ورق پلی کربنات بهتر است به سایتهایی که در این حوزه فعالیت می نمایند، مراجعه کنید.

قیمت ورق پلی کربنات پلیمر طلایی یزد

شرکت پلیمر طلایی یزد یکی از برترین تامین کنندگان ورق پلی کربنات در ایران می باشد. این شرکت محصولات خود را در بازار بزرگ کشاورزی ثبت نموده است و از مشتریان طلایی بازار کشاورزی می باشد. جهت استعلام قیمت ورق پلی کربنات پلیمر طلایی یزد به سایت ptyco.com مراجعه نموده و یا با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل نمایید.

انواع پلی کربنات

ورق پلی کربنات از لحاظ جداره خود به ۲ دسته تک جداره (Flat PC) و چند جداره (Hollow PC) تقسیم شده که ورق‌های چند جداره نیز شامل ورق‌های دوجداره و سه جداره می‌شوند. 

ورق‌ پلی کربنات تک جداره دارای انواع تخت، مشجر و یا موج‌دار (کاروگیت) هستند. به طور کلی ورق‌های پلی کربنات دوجداره با ضخامت 4 میلی‌متر تا 20 میلی‌متر و ورق‌ پلی کربنات یک جداره نیز با ضخامت 2 میلی‌متر تا 10 میلی‌متر تولید می‌شوند. نوع دیگری از ورق‌ها با نام طلق کریستال نیز وجود دارند که ضخامت آن‌ها بین 1/8 میلی‌متر تا 3 میلی‌متر است و معمولاً به‌صورت طرح دار و رنگی عرضه می‌گردند.

ورق پلی کربنات گلخانه

ورق پلی کربنات یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در فضای گلخانه است زیرا به میزان 250 برابر محکم تر از شیشه بوده و بیش از 90% نور را از خود عبور می دهد (بیشتر از شیشه) و از این جهت هیچ رقیبی ندارد. همچنین این ورق ها به دلیل وزن بسیار سبک خود به راحتی جابجا شده و از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار هستند. همچنین نکته مهم دیگر این است که این محصول به شدت صرفه اقتصادی دارد زیرا عایق انرژی است. پس بدیهی است که این محصول می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در گلخانه باشد به همین دلیل اصطلاحا به ورق های پلی کربنات، ورق پلی کربنات گلخانه نیز گفته می شود.

ورق پلی کربنات تخت

ورق پلی کربنات تخت یکی از انواع کاربردی ورق پلی کربنات می باشد. این ورق دارای مقاومت ضربه ای بسیار زیاد است و تقریبا نشکن به حساب می آید و توانسته است جایگزین مناسبی برای شیشه باشد. شفافیت این محصول مانند شیشه بوده و این امر سبب افزایش کاربرد پلی کربنات تخت در فروشگاه های بزرگ و نمای ساختمان های بلند، برج ها و همچنین مکان های امنیتی شده است. این ورقها در ضخامت های بالا، خاصیت ضد انفجاری پیدا میکند و به همین علت به آنها، آهن شفاف نیز می گویند.

دلیل انتخاب ورق پلی کربنات تخت، استحکام، وزن کم و شفافیت بالا می باشد. از دیگر خصوصیات ویژه ورقهای تخت پلی کربنات که میتوان به آن اشاره کرد این است که این صفحات در دماهای بالا و پایین، عملکرد استثنایی از خود نشان می دهند و عایق حرارتی و الکتریکی فوق العاده ای هستند.

قیمت ورق پلی کربنات تخت

انواع ورقهای پلی کربنات تخت در ضخامتهای متفاوت توسط شرکتها و برندهای بسیاری در ایران تولید می شوند. قیمت حدودی ورق پلی کربنات تخت شفاف در آبان ماه سال 1401 در جدول زیر آورده شده است:


انواع ورق پلی کربنات تخت

قیمت ورق پلی کربنات تخت

ورق پلی کربنات تخت شفاف در ابعاد 305X205 ضخامت 2

حدود ۲,۷۴۰,۰۰۰ تومان

ورق پلی کربنات تخت شفاف در ابعاد 305X205 ضخامت 3

حدود ۴,۰۵۴,۰۰۰ تومان

ورق پلی کربنات تخت شفاف در ابعاد 305X205 ضخامت 4

حدود ۵,۴۰۵,۰۰۰ تومان

ورق پلی کربنات تخت شفاف در ابعاد 305X205 ضخامت 5

حدود ۶,۷۵۶,۰۰۰ تومان

ورق پلی کربنات تخت شفاف در ابعاد 305X205 ضخامت 6

حدود ۸,۱۰۷,۰۰۰ تومان

ورق پلی کربنات تخت شفاف در ابعاد 305X205 ضخامت 8

حدود ۱۰,۸۱۰,۰۰۰ تومان

ورق پلی کربنات تخت شفاف در ابعاد 305X205 ضخامت 10

حدود ۱۳,۵۱۲,۰۰۰ تومان

ورق پلی کربنات تخت شفاف در ابعاد 305X205 ضخامت 12

حدود ۱۶,۲۱۵,۰۰۰ تومان


 ورق پلی کربنات موجدار

ورقهای پلی کربنات موجدار استحکام بالایی دارند و توانایی بسیار خوبی در حفظ انرژی داخل ساختمان دارند. پلی کربنات موجدار در انواع شفاف، مات و رنگی در بازار موجود است. بیشترین کاربرد ورق های پلی کربنات موجدار مربوط به ساخت سقف است. این نوع ورق از بهترین انواع طلق برای ساخت سقف می‌باشد. ورق های پلی کربنات موجدار با وجود اینکه استحکام قابل توجهی دارند اما وزن سبکی دارند! جالب است بدانید که با وجود استحکام بیشتر، وزن ورق های موجدار بیشتر از 50% سبک‌تر از شیشه است.

دیگر مزیت مهم ورق پلی کربنات موجدار، قابلیت عالی در دفع ضربه می‌باشد. پلی کربنات موجدار در برابر عوامل محیطی مختلف مانند باد و طوفان به خوبی پایدار می‌ماند. از طرفی عایق رطوبتی قدرتمند در این ورق‌ها باعث می‌شود که این ورق‌ها در برابر عوامل رطوبت‌زا چون برف و باران آسیب نبیند. ورق پلی کربنات موجدار در ضخامت‎‌های 1 تا 8 میلی‌متر در بازار موجود است. قابل توجه است که ورق‌های پلی کربنات موجدار ضد یو وی هستند و اثر هوازدگی بر روی آن‌ها پدیدار نمی‌شود. با توجه به این مورد، ظاهر این طلق ها حتی بعد از سال‌ها استفاده زرد نمی‌شود. همچنین بافت طلق با گذر زمان نیز سالم باقی می‌ماند.

قیمت ورق پلی کربنات موجدار

قیمت ورق پلی کربنات موجدار با توجه به برند شرکت سازنده و نوع ورق، متفاوت می باشد. در سایت بازار بزرگ کشاورزی انواع ورق پلی کربنات توسط معتبرترین تولید کنندگان و تامین کنندگان، ثبت شده است. شما می توانید پس از مشاهده جزئیات محصول مورد نظر با عرضه کنندگان این محصولات وارد مذاکره شده و قیمت به روز آنها را جویا شوید.

ورق پلی کربنات rfx

ورق های RFX به دليل ساختار منشوری در تابستان با شکست زاویه تابش امواج خورشید، بیشترین حرارت را منعکس می نماید و در زمستان امکان افزایش نفوذ گرما و نور خورشید به داخل را فراهم می سازد. از مزاياي ديگر اين ورق ها مي توان به انعطاف پذيري بالا، استفاده، نصب آسان و استحكام ضربه اي مناسب این ورق ها اشاره نمود. عمده مصارف ورق پلی کربنات rfx در پوشش سقف بدنه گلخانه، پل هاي عابر پياده، سوله ها و دیوار پروژه های صنعتی می باشد.


قیمت ورق پلی کربنات rfx

قیمت ورق پلی کربنات rfx به دلیل نوسانات بسیار زیاد مواد اولیه، ثابت نبوده و دارای تغییرات زیادی می باشد. جهت استعلام قیمت این محصولات بهتر است با تامین کنندگان انواع ورق پلی کربنات که در بازار بزرگ کشاورزی محصولات خود را عرضه نموده اند، تماس حاصل نمایید.

ورق پلی کربنات لانه زنبوری

پلی کربنات لانه زنبوری در واقع یکی از هم خانواده های پلی کربنات سه جداره بوده که به صورت لانه زنبور طراحی شده است. این محصول دارای استحکام بالاتری نسبت به نوع معمولی آن است. پلی کربنات لانه زنبوری (به خصوص حاشیه لانه زنبوری شکل آن) دارای ظاهر زیبا و جذابی است. 

در اینجا مهم‌ترین مشخصات و خصوصیات فیزیکی این نوع ورق پلی کربنات آورده شده است:


  • ورق پلی کربنات لانه زنبوری در شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت خوبی از خود نشان می‎دهد.

  • در این ورق‌ها از لایه ضد اشعه ماوراء بنفش استفاده می‌شود که از زرد شدن ورق جلوگیری می‌کند.

  • به عنوان یک عایق حرارتی عالی عمل می‌کند.

  • سوراخ‌های لانه زنبوری شکل این ورق می‌تواند کارایی و اثر بخشی جریان هوا را افزایش دهد و آن را به یک عایق صوتی خوب تبدیل کند.

  • این نوع ورق پلی کربنات مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

  • در برابر رطوبت و نفوذ آب، از مقاومت خوبی برخوردار است.


قیمت ورق پلی کربنات لانه زنبوری

پلی کربنات لانه زنبوری در ابعاد 210 در 600 سانتی متر و ضخامت های 6 ، 8 ، و 10 میلیمتر در بازار موجود می باشد. قیمت های انواع ورق پلی کربنات لانه زنبوری در آبان ماه سال 1401 به صورت حدودی به شرح زیر می باشد:


انواع ورق پلی کربنات لانه زنبوری

قیمت ورق پلی کربنات لانه زنبوری

پلی کربنات لانه زنبوری ضخامت 6

حدود ۲,۹۴۰,۰۰۰ تومان

پلی کربنات لانه زنبوری ضخامت 8

حدود ۳,۷۲۴,۰۰۰ تومان

پلی کربنات لانه زنبوری ضخامت 10

حدود ۴,۲۵۰,۰۰۰ تومان


ورق پلی کربنات دست دوم

با توجه به افزایش شدید قیمت ارز و مواد اولیه و به طبع آن افزایش ورق های پلی کربنات، ممکن است برای پایین آوردن هزینه‌های خود تمایل به خرید ورق پلی کربنات دست دوم داشته باشید. شما می توانید درخواست خود را به صورت آگهی در بازار بزرگ کشاورزی ایران به صورت رایگان ثبت نمایید تا در صورتی که گلخانه داران یا اشخاص دیگری تمایل به فروش ورق پلی کربنات و تجهیزات گلخانه خود داشته باشند با شما تماس بگیرند.