تعداد محصولات: 26
با این بخش بیشتر آشنا شوید!

اطلاعاتی درباره تجهیزات گلخانه هوشمند
رشد روز افزون جمعیت در کشور ما و به طور کلی در جهان و کمبود زمینهای مناسب زراعت و کشاورزی ، بشر را به ارائه راهکارهای دیگری برای افزایش سطح زیر کشت محصولات زراعی و کشاورزی هدایت کرد. یکی از این راهکارها گسترش کشتهای گلخانه ای بود که امروزه شاهد گسترش تعداد و سطح زیر کشت متنوع محصولات گلخانه ای در دنیا و در کشورمان هستیم .
امروزه در تمام زمینه ها و صنایع و علوم گوناگون ،رد پای تکنولوژی به نحو موثری به چشم می خورد و موضوع گلخانه و کشت گلخانه ای نیز از این قضیه مستثنی نبوده و گلخانه ها نیز با گذشت زمان دستخوش تغییرات مثبت و موثری شده و امروزه واژه گلخانه هوشمند و تجهیزات گلخانه هوشمند ، زیاد شنیده و دیده می شود .
در واقع گلخانه های هوشمند نسل جدیدی از گلخانه ها هستند که بسیاری از موارد اعم از کنترل پارامترهای مختلف ، آبیاری و ... به صورت هوشمند و توسط ابزارها و تجهیزات بسیار دقیقی انجام می شود .
سیستمهای آبیاری ، سیستم کنترل نور ، دما ، رطوبت ، سیستمهای سرمایش و گرمایش در گلخانه ، پارامترهای مهم و موثری هستند که کمبود یا وقفه در کار هر یک از آنها می تواند خسارات جبران ناپذیری به سیستم وارد نماید و امروزه با تکنولوژی های موجود در تجهیزات گلخانه های هوشمند ، این امکان برای کاربران فراهم گردیده تا با بکارگیری ابزارهای دقیق و هوشمند به بالاترین سطح کیفیت در پروش و کشت محصولات گلخانه ای دست یابند .
سیستم آبیاری در گلخانه های هوشمند
در سیستم آبیاری هوشمند که یکی از اصلی ترین تجهیزات گلخانه هوشمند می باشد کنترل و مدیریت عملیات آبیاری به عهده آن بوده و این سیستم در زمانهای مشخص و با تشخیص سنسورهای نصب شده در محیط ، بر اساس رطوبت ، دما ، نور و سایر فاکتورها ، میزان نیاز آبی گیاه را تشخیص داده و اقدام به آبیاری در فواصل مشخص می نماید .
انتخاب مناسب سیستم آبیاری در گلخانه هوشمند ، یکی از اصلی ترین ارکان بوده که میتواند در افزایش راندمان تولید و کاهش میزان مصرف آب ، تاثیر به سزایی داشته باشد .
همچنین با نصب و راه اندازی این سیستم آبیاری در گلخانه ، شما در هر نقطه ای قادر به راه اندازی و کنترل عملیات آبیاری گلخانه خواهید بود .
سیستم تغذیه هوشمند
این سیستم از دیگر تجهیزات گلخانه هوشمند بوده که تغذیه و کوددهی موثر و یکپارچه گیاهان را به عهده دارد . بکارگیری این سیستم در گلخانه سبب سهولت تغذیه و کلددهی گیاهان شده و علاوه بر آن میزان مصرف کود و هزینه های انرژی را کاهش خواهد داد. همچنین کنترل کامل تغذیه گیاه ، افزایش راندمان تولید محصول از دیگر مزایای بکارگیری سیستم تغذیه هوشمند می باشد .
از دیگر تجهیزات گلخانه هوشمند می توان به سنسورهای کنترل دما ، رطوبت ، نور و ... اشاره کرد که هر یک را در بخشهای جداگانه توضیح خواهیم داد .