بذرهای عقیم را جایگزین بذرهای بومی نکنید

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
  • بازدید : ۵۸۷
رییس اتحادیه بذرفروشان ارومیه گفت: باید برای بذرگیری از محصولات کشاورزی بومی اقدام شود چرا که بذرهای وارداتی اعتبار یک ساله دارند و نمی‌توان از آنها بذرگیری کرد.
تراشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: متاسفانه بذر صیفی‌جات مورد استفاده در کشاورزی، وارداتی است و این بذرها عقیم شده‌اند به طوری که امکان بذرگیری از محصولات آنها در سال‌های آتی وجود ندارد، به این ترتیب ما باید همیشه وارد کننده بذر از کشورهایی مانند ترکیه باشیم.
وی اظهار کرد: عقیم بودن بذرهای وارداتی و نداشتن خودکفایی در زمینه تامین بذر مورد نیاز کشاورزی، طی سالهای آینده ضربه جبران ناپذیری به این بخش وارد می‌کند. سازمان جهاد کشاورزی و حفظ نباتات باید در این امر وارد شده و چاره‌ای برای از بین رفتن بذر محصولات بومی کشاورزی بکند.
رییس اتحادیه بذرفروشان ارومیه با اشاره به اینکه بذر صیفی جات آذربایجان غربی کیفیت بالایی دارند، تصریح کرد: متاسفانه بذر محصولات بومی استان مانند بذر خیار مخصوص ارومیه را نمی‌توان در بازار یافت چرا که بذر محصولات کشاورزی از کشور خارج شده و سپس بعد از بسته بندی و انجام تغییراتی دوباره وارد کشور می‌شود.
تراشی افزود: در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین بذر مورد نیاز کشاورزی استان وجود ندارد و قیمت‌ها نیز همان قیمت‌های سال گذشته است.
تراشی اضافه کرد: بیشتر بذرهای وارداتی گوجه فرنگی هیبرید هستند و تغییراتی در آنها برای ایجاد طعم خوش ایجاد شده است.

خبرگزاری ایسنا – 93/1/27

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.