پرداخت سهم واقعی تولید کشاورزی مطالبه اصلی کشاورزان است

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
  • بازدید : ۴۸۷
برای حمایت از تولید، علاوه بر پرداخت نفتی، سایر روش‌های حمایتی نظیر کمک‌های ارزی و تسهیلات بلندمدت و برخورد ترجیحی با حوزه تولید باید در دستور کار قرار گیرد و در غیر این صورت تولید محقق نشده و با یک نگاه انحرافی به نتیجه نمی‌رسد.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با ایانا با اعلام این خبر گفت: معنای پرداخت یارانه به تولید این است که چه برای بخش صنعتی و چه برای حوزه کشاورزی که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی صدمه می‌بینند، شرایطی به‌وجود آوریم که زمینه برای توسعه فعالیت‌ها فراهم باشد.
عباس رجائی افزود: اگر قرار باشد افزایش قیمت‌ها که خود باعث افزایش سایر اقلام تولید و به‌نوعی بازی دومینو می‌شود را بدون برنامه‌ریزی جلو ببریم، به‌طور قطع، تولید به‌شدت کاهش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: افزایش حامل‌های انرژی اثر مستقیم بر حمل و نقل، افزایش هزینه‌های دستمزد و هزینه جانبی تولید دارد و اگر مواد اولیه افزایش داشته باشد، تولید داخلی به‌شدت زیان خواهد دید.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حمایت از تولید قطعاً به روش‌های مختلفی نیازمندیم که یکی از آنها نقدی و دیگری کمک‌های ارزی و تسهیلات بلندمدت و تریجیحی دیدن برهه‌ای بخش تولید است و اگر به‌صورت هدفمند این سبد حمایتی از تولید اجرایی نشود، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که تولید محقق شود و با این نگاه انحرافی به نتیجه نخواهیم رسید.
گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته اعلام کرده بود که یارانه نقدی به بخش تولید نخواهد داد.

خبرگزاری ایانا – 93/2/1

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.