پروژه‌های مربوط به پیشگیری از بیماری‌ها، در انتظار اعتبار

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
  • بازدید : ۸۴۳
سازمان دامپزشکی کشور پروژه‌های بی‌شماری در زمینه جلوگیری از انتقال عوامل بیماری‌زا از حیوان به انسان دارد که لازم است اعتبارات مربوط به سلامت، در این بخش هزینه شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با ایانا با اعلام این خبر گفت: مطابق آنچه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است، در قرن بیست‌ویکم برای پیشگیری از بیماری‌های عفونی انسان‌ها باید مبنا و اصل را بر جلوگیری از انتقال عوامل بیماری‌زا قرار داد.
مهدی خلج افزود: علاوه بر آنکه بیماری‌ها از طریق حیوانات منتقل می‌شود، فرآورده‌های تولیدشده آنها نیز می‌تواند مخاطرات بهداشتی برای انسان به‌وجود آورد.
وی با اعلام اینکه باید بخشی از هزینه‌های بخش سلامت در سازمان دامپزشکی هزینه شود، خاطرنشان کرد: این سازمان پروژه‌های زیادی برای جلوگیری از بیماری‌های مستقیم دام به انسان و فرآورده‌های آنها دارد که با اختصاص اعتبار لازم، اجرایی خواهد شد.
خلج ادامه داد: بیماری بروسلوز و مشمشه از بیماری‌هایی است که مخاطرات بهداشتی قابل توجهی برای جامعه انسانی به‌وجود می‌آورد که لازم است زنجیره تولید غذای انسان‌ها تحت بررسی بیشتر قرار گیرد تا بدین‌ترتیب بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمان کاهش یابد.
پایش از مزرعه تا سفره، رسالت سازمان دامپزشکی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: با پایش و مراقبت‌های بیشتر در مراحل مختلف از مزرعه تا سفره، می‌توان رسالت سازمان دامپزشکی را به‌خوبی ایفا کرد.
وی یادآور شد: بیماری‌های عفونی و مشترک هرساله سهمی از هزینه‌های درمان مردم را به خود اختصاص می‌دهند که در صورتی که مبنی را بر پیشگیری بگذاریم، علاوه بر آنکه هزینه‌ها کاهش می‌یابد، می‌توانیم جامعه‌ای عاری از بیماری داشته باشیم.
خلج تأکید کرد: این سازمان تلاش می‌کند تا با افزایش نظارت‌ها در مراحل مختلف تولید تا توزیع، شرایطی را فراهم آورد که ضمن حفظ بهداشت جامعه، مردم نیز اطمینان داشته باشند که محصولات تولیدی در کشور سالم است.

خبرگزاری ایانا – 93/2/4

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.