آکالیفا مارژیناتا

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
  • بازدید : ۱۷۷۲
نام علمی : Acalypha Marginata
آکالیفا مارجیناتا از خانواده Ephorbiaceae می باشد و در مناطق استوایی و نیمه استوایی به وجود می آید. این گیاه به نامهای دیگری چون برگ مسی، درخت سیمابگون، خون آشام، دم روباه مشهور است .
آکالیفا مارجیناتا یا آکالیفای برگی، گیاهی است که برگ‌های سبز تیره مایل به قهوه‌ای، شاتون‌های صورتی کوتاه و یک ساقه چوبی و ایستاده دارد. در شرایط کشور ما بعنوان یک گیاه آپارتمانی داخل منزل قابل نگهداری است.
این گیاه دارای گل های پرز مانندی است که به رنگ های سبز و سفید و قرمز بر روی ساقه به وجود می آیند و دارای عمری طولانی هستند. زمان ایجاد و از بین رفتن این گل ها نظم خاصی ندارد.
طول این گیاه بین ۲۰ سانتیمتر تا ۳ متر متغیر می باشد.
در صورت جابجایی گلدان معادل ۲۰% الی ۴۰% از حجم گلدان جدید را کود ورمی کمپوست گیلدا و الباقی را با خاک معمولی مخلوط نمائید.
احتیاج مبرمی به هوای مرطوب دارد به همین دلیل در زمستان که وسایل حرارتی رطوبت اطاق را زایل می کنند نگهداری آن قدری مشکل است .
نور کافی و اجتناب از پرتو مستقیم خورشید جهت سلامت آن ضروری است .در تابستان لازم است رطوبت مناسبی برای گیاه فراهم نموده نسبت به تغذیه آن نیز توجه کافی نمود. در زمستان باید گیاه را در جای گرم و مرطوب نگهداری نموده و مرتبا بر روی برگ آن آب پاشید .
آفات مهم
آفت این گیاه کارتنک می باشد که به شکل عنکبوت ریز و دارای ۸ پا است که معمولا به گیاهانی که فضایی خشک و گرم دارند حمله می کنند. این حشره باعث می شود که گیاه زرد و لکه دار شود. آن ها همچنین تارهایی روی ساقه و برگ ها ایجاد می کنند.
برای ازبین بردن این آفت، تارها را کنار بزنید و برگ های خراب را جدا کنید و میزان آبیاری را افزایش دهید و نگذارید که فضای اطراف و داخل گلدان خشک شود.
روش ازدیاد
تکثیر از طریق قلمه زدن ساقه های جوان صورت می گیرد و فقط در گلخانه گرم امکان پذیر است .
شرایط نگهداری آکالیفا مارجیناتا :
نور محیط : متوسط
آبیاری و رطوبت : مرطوب
دمای ایده آل محیط : ٢٧درجه سانتیگراد
خاک و تغذیه : خاک برگ، تورب، ماسه و کود ورمی



دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.