لیکوآلا گراندیس

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
  • بازدید : ۱۵۹۶
نام علمی : Licuala Grandis
خانواده : اریکاسه , نخل - Arecaceae
بومی منطقه : بومی وانواتو
نام های دیگر: لیکوآلا پالم , licuala palm
نور محیط : متوسط
آبیاری و رطوبت : مرطوب
دمای ایده آل محیط : ٢٢درجه سانتیگراد
خاک و تغذیه : خاک حاصلخیز باغچه ، ماسه و کود ورمی، دوستدار خاک قلیایی
نام علمی این گیاه Licuala grandis و از خانواده پالم ها می باشد که دارای برگ های بادبزنی شکل می باشد که این برگ ها دارای چین های منظمی است که یکی از عوامل زیبایی لیکوآلا همین برگ های چین دار می باشد .
لیکوآلا دارای یک ساقه اصلی است که برگها توسط دمبرگ های بلندی که دارای تیغ های ریزی می باشند ، از ان منشعب می شود این برگ ها رنگ سبز بسیار ملایمی دارند که در زمان اولیه رویش سبز کم رنگ می باشد و کم کم به رنگ سبز سیر متمایل می شود .
لیکوآلا از گیاهانی بسیار مقاومی است که بومی جزایر سلیمان و مناطق استوایی می باشد ودر این مناطق به صورت درخت زیبایی که در بعضی فصول سال میوه دهی می کند .
لیکوآلا گیاه بسیار جذابی می باشد که به حدود ۲/۵ متر ارتفاعش می رسد. لیکوآلا به مکانی نیم سایه احتیاج دارد و در محیط های مرطوب از رشد بسیار خوبی برخوردار می باشد ،این شرایط مربوط به زادگاه لیکوآلا می باشد اما شرایط مطلوب برای این گیاه در آپارتمان ها به این صورت می باشد که بهترین مکان محیطی با نور غیر مستقیم بدور از تابش مستقیم خورشید می باشد زیرا این تابش مستقیم باعث سوختگی برگ های لیکوآلا می شود .
نور: نور متوسط؛ از نور مستقیم خورشید اجتناب شود.
دما: دمای مناسب ۲۹-۱۶ درجه سانتیگراد؛ ولی به هوای سرد مقاوم است آبیاری: خاک بایستی مرطوب بماند؛ از آب ولرم برای آبیاری استفاده نمایید.
ابیاری لیکوآلا در هفته ۲ تا ۳ نوبت می باشد که باید به صورت کامل انجام شود (سیراب) البته هرچه محیط مرطوب تر باشد لیکوآلا از رشد بهتری برخوردار است از این رو پاسیو های اپارتمان ها یکی از محیط های ایده ال لیکوآلا می باشد.
کوددهی لیکوآلا ماهیانه یکبار می باشد که بهترین کود ورمی می باشد.
به عمق ۲ الی ۵ سانتیمتر خاک گلدان را برداشته و کود ورمی کمپوست گیلدا را جایگزین نموده و با خاک سطحی مخلوط کنید.
در صورت جابجایی گلدان معادل ۲۰% الی ۴۰% از حجم گلدان جدید را کود ورمی کمپوست گیلدا و الباقی را با خاک معمولی مخلوط نمائید.
شایع ترین عارضه ایی که در لیکوآلا دیده می شود سوختگی نوک برگ های لیکوآلا می باشد که دارای دو علت عمده می باشد ،یکی قرار دادن لیکوآلا در معرض تابش مستقیم نور خورشید و دیگری عدم ابیاری صحیح لیکوآلا می باشد که این عارضه با دقت در نحوه ابیاری و همچنین دقت در محل قرار دادن لیکوآلا مرتفع می شود .



دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.