فرآیند تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب ( آب شیرین کن )

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۶۰۰
دستگاه تصفیه آب - بخش ورودی آب
در این مرحله آب از منبع اصلی ( رودخانه ) وارد قسمت پمپاژ تصفیه خانه می شود . در واقع این مرحله پیش تصفیه آب می باشد که در این مرحله پس از عبور آب از بخش آشغالگیر ، کلیه آشغالهای بزرگ آب گرفته می شود و بعد وارد حوضچه آب خام شده و در این مرحله رسوبات سنگین آب و سنگ ریزه ها و شن موجود در آب ته نشین می شوند .
دستگاه تصفیه آب - بخش آشغال‌گیر
در این بخش که در انتهای حوضچه آب خام قرار دارد ، آشغالهای ریز آب گرفته می شود که این مرحله آخرین بخش مرحله پیش تصفیه می باشد .
دستگاه تصفیه آب - مرحله انعقاد
اولین مرحله از فرایند تصفیه آب مرحله انعقاد می باشد که مواد شیمیایی منعقد کننده به آب اضافه می شود و این مواد توسط یک همزن در آب پخش گشته و با دارا بودن خاصیت خنثی این مواد ، نیرویی ایجاد میکنند که ذرات کوچک موجود در آب نظیر گرد و خاک را کنار هم نگه داشته و ماده ای ژله مانند تولید می کند که اصطلاحا به این ماده میکرو فلوک می گویند .
دستگاه تصفیه آب - مرحله لخته‌سازی
در این بخش از تصفیه آب به آرامی و در مدت زمانی طولانی آب همزده می شود تا میکرو فلوک ها که بسیار هم چسبنده هستند به ذرات بزرگتر که اصطلاحا فلوک نامیده می شوند تبدیل شوند .
دستگاه تصفیه آب - مرحله رسوب‌دهی
در مرحله رسوب دهی فلوک ها با استفاده از وزن خود ته نشین شده و مانند لجن جمع اوری می شوند .در این مرحله همه ذرات به غیر از ذرات بسیار ریز به صورت رسوب در کف حوضچه رسوب دهی ته نشین می شوند .
دستگاه تصفیه آب - مرحله فیلتراسیون
در مرحله از تصفیه آب از میان شن و کربن عبور کرده که در خلال این عبور ذرات نا مطلوب آب یا همان کدورت آب گرفته و حذف می شوند . حذف این کدورت به این لحاظ حائز اهمیت است که وجود انها در فرایند ضد عفونی اخلال ایجاد می کند . در این مرحله بسیاری از ذرات آب که در مرحله قبل ته نشین و گرفته نشده ، حذف می شود.
دستگاه تصفیه آب - مرحله ذخیره‌سازی
در این مرحله از تصفیه آب پس از فیلتر شدن و حذف ذرات ریز و کدورت توسط کلر ضد عفونی می شود و زمانی باشد سپری شود تا آب و کلر در تماس باشند تا عملیات ضد عفونی به طور کامل انجام شود .
دستگاه تصفیه آب - ایستگاه پمپاژ
در این مرحله از تصفیه آب ، پی اچ آب توسط سود سوز آور تنظیم شده تا مانع از خوردگی لوله های آب شهری شود .

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.