اهمیت دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۵۴۴
آب آشامیدنی سالم با استاندارد هایی که برای انسان مناسب باشد بسیار کم است. بیشتر منابع آبی کشور با توجه به مسایل بیولوژیکی برای مصرف مناسب نیستند و باید به یک سری عملیات تصفیه آب صورت گیرد. این فرآیند که به منظور اصلاح سازی انجام میشود تصفیه آب میگویند. تصفیه یا پالایش آب برای سلامتی انسان بسیار مهم است.
مطالعات نشان داده است دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن ها در سلامتی جامعه تاثیر بسیاری دارد.
عملیات تصفیه آب ( اسمز معکوس)
ذرات موجود در آب های تصفیه نشده بو و طعم نامناسبی را بوجود میآورند و همچنین مواد شیمیایی مانند کلر و... پس از ورود آب به سیستم و گذشت از مراحل 1 ،2 و 3 دستگاه تصفیه آب فیلتراسیون الیافی و کربنی قبل از تصفیه کامل حذف شده و بعد از آن آب به مرحله بعدی انتقال داده میشود. در فرآیند 4 دستگاه تصفیه آب ، آب تصفیه مولکولی میشود و اسمز معکوس با کمک فشار پمپ از لایه های بسیار ظریف غشاء نیمه تراوا با دقت یک ده هزارم میکرون رد می شود . مولکولهای بزرگتر قادر به عبور از فیلتر ممبران نیستند و به عنوان پساب وارد فاضلاب می شوند و آب خالص و تصفیه شده وارد مخزن مخصوص می شود .
در مرحله 5 از دستگاه تصفیه آب ، آب تصفیه شده و سبک به وسیله یک شیر استیل که بر روی سینک ظرفشویی نصب شده است از فیلتر کربن نهایی و برای از بین بردن میکربهای احتمالی ، عبور داده شده و آب خارج شده از این شیر ، آبی قابل اطمینان و مصرف می باشد.
از مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب ، حذف میکروبها ، باکتری ها و کلیه فلزات سنگین ، ذرات بزرگ موجود در لوله ها ، سنگ و شن ریزه و ... می باشد .

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.